ABIM Kesal Dengan Skandal RM 2.6 Billion; Gesa Dato' Seri Najib Mengambil Cuti

3:07 PM 0 Comments A+ a-



Kenyataan Rasmi SPRM bertarikh 3 Ogos 2015 berkaitan siasatan kemasukan wang berjumlah RM 2.6 bilLion ke akaun milik Perdana Menteri adalah dirujuk. Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) selaku antara pertubuhan yang mewakili umat Islam di Malaysia berasa terhina dengan kenyataan tersebut.

Ia jelas sebagai usaha memperbodoh rakyat secara terang-terangan. Kenyataan seperti ini adalah satu kenyataan yang mengkhianati rakyat Malaysia. Khianat terhadap kepercayaan rakyat yang mengamanahkan tugas untuk terus menjaga integriti dan kredibiliti institusi kerajaan.

Semua rakyat tahu jumlah yang sebegitu besar adalah sesuatu yang hampir mustahil untuk berlaku dalam dunia hari ini. Tambahan pula menerima derma sebegitu besar secara tersembunyi adalah satu perbuatan yang boleh mengundang fitnah yang besar.

Pelbagai soalan yang membeliti tubuh badan Dato' Seri Najib Tun Razak menjadi semakin busuk dengan kenyataan seperti ini.

Persoalannya; Siapakah penderma?, Ke mana dibelanjakan?, Apakah tujuan sumbangan?, Adakah ia melibatkan sebarang perjanjian? terus menghitamkan imej beliau selaku Perdana Menteri Malaysia.

Kenyataan ini juga jelas menjustifikasikan agar Dato' Seri Najib Tun Razak bercuti bagi meredakan sebarang kekalutan berkaitan skandal yang membeliti beliau.

 Menegakkan Kebenaran & Keadilan
Amidi Abd Manan, Presiden,
Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM)


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.