Kenyataan Azalina Diputar-Belit - Dr Asyraf Wajdi Dusuki

9:49 PM 0 Comments A+ a-



Baru lepas berhubung dengan Datuk Seri Azalina Othman Menteri JPM mengenai viral kenyataan beliau yang kononnya menghalalkan perbuatan maksiat iaitu mengenai tapisan adegan berpelukan dll. Menurut beliau kenyataannya telah diputarbelitkan untuk mencetuskan kemarahan rakyat. Apa yang disuarakan hanyalah perlunya Lembaga Penapisan berbincang dengan FINAS dan NGO2 mengenai arahan penapisan yg dikenakan.

Saya juga menawarkan diri kepada Datuk Seri Azalina untuk membantu beliau jika terdapat sebarang kemusykilan mengenai isu2 yg menyentuh hukum hakam agama pada masa akan datang.


Sebab itulah berulang kali saya menulis dan menasihatkan sebagai orang Islam kita tidak sewenangnya mudah mempercayai apatah lagi berkongsi maklumat atau sebarang berita melalui media sosial masa kini sebelum memastikan keabsahan dan kesahihan berita kerana ia boleh menjerumus ke kancah fitnah yang memudaratkan. Al-Quran dalam surah al-Hujurat mengajar kita prinsip tabayyun (periksa maklumat) dan elakkan dzan (berprangka) atas segala maklumat yang diperolehi.



s

--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.