SYUKUR ALHAMDULILLAH DATO'BASHAH DAH KELUAR DARI WAD HOSPITAL P.PINANG - Mahfuz Omar

3:38 AM 0 Comments A+ a-



Kenyataan Media.

*SYUKUR ALHAMDULILLAH DATO'BASHAH DAH KELUAR DARI WAD HOSPITAL P.PINANG*.

1.Alhamdulillah saya bersyukur YAB Dato'Bashah MB kedah sudah pun keluar dari wad hospital P.Pinang dan di benarkan pulang kerumahnya.Sudah tentu menjadi kegembiraannya dan keluarga apabila Bashah dibenarkan pulang.Terima kasih kepada pasukan perubatan yang merawat Bashah yang telah memberikan yang terbaik.Moga mereka semua mendapat ganjaran pahala yang lumayan dari Allah dibulan Ramadzan.

2.Apa yang masih belum terjawab ialah berapa lama Bashah perlu berehat untuk memasti beliau pulih sepenuhnya.Ini sangat penting untuk memastikan beliau dapat kembali ke Wisma DarulAman dalam keadaan yang fit.Persoalan yang saya bangkitkan kerana pembedahan yang dilakukan keatas Bashah ialah major pembedahan bukannya minor pembedahan.Apatah lagi diwaktu berlaku kejadian Bashah mengalami pitam.Tak mungkin dalam tempoh yang singkat dapat pulih.Mana mungkin seorang MB hanya sekadar duduk di Pejabat tanpa turun kebawah untuk menghayati denyut nadi rakyat.

3.Seorang MB bukan sekadar mempengerusi mesyuarat tetapi perlu memerah otak untuk berfikir tentang pembanggunan ekonomi untuk masa depan rakyat dan negeri Kedah.Sebab itu jawapan kepada persoalan saya ialah berapa lama masa untuk Bashah berehat.*Kita tidak boleh memaksa atau membiarkan beliau memaksa diri untuk bekerja yang boleh menjejaskan kesihatan beliau*.

4.Sebaliknya pakar perubatan dan Jemaah Pemangku Sultan Kedah perlu menasihat Bashah untuk berihat secukupnya dan jawatan MB boleh dipangku oleh orang lain.Dan Bashah sendiri perlu menyedari yang beliau perlu berihat secukupnya bagi memastikan kesihatannya berada pada tahap yang cukup stabil dan fit.

5.Saya tidak menyuruh dia berhenti atau melatakan jawatan MB tetapi saya minta beliau bercuti.Saya faham tentang pekeliling kerajaan dan undang undang tubuh negeri Kedah yang menyebut jika MB bercuti lebih 28 hari secara berterusan baru jawatan MB dipangku.Bukan salah pun Bashah ambik cuti lebih dari 28 hari dan jawatan MB dipangku kerana nak pulih masaalah kesihatan agar betoi betoi fit.Baghu sambung tugaih.*Beliau tidak perlu bimbang jawatan MB tidak akan hilang hanya dipangku sementara*.

6.Rakyat akan terima proses ini kerana mereka perlu perhatian yang serius dari seorang ketua kerajaan (MB).Pegawai keliling kelalang Bashah yang menerima lantikan politik jangan lah bimbang.Jawatan lantikan mereka tak akan hilang.Pemangku MB pasti akan manfaatkan khidmat kamu.*Nampak yang gelisah dengan kenyataan saya pegawai keliling Bashah.Saya percaya depa takut pemangku MB buang depa lantik orang lain*.Sebab tu depa kona kenyataan saya.

7.Saya tak nafi Sapa pun akan sakit.Saya pun sakit.Ogos ini saya akan masuk wad.*Ini bukan soal adun atau Ahli Parlimen biasa.Bashah bukan tauke pasembur atau mee tonggek*.Bashah bukan MB untuk parti Umno.Beliau adalah adalah MB dan ketua kerajaan untuk rakyat Kedah.Bila dia sakit dia tak boleh bagi perhatian pada tugas.Walaupun ada exco dan KCS tetapi MB perlu memikir,merancang idea,memimpin,memantau,menyelia dan sebagainya.Apapun saya minta Bashah bertenang dan *pegawai keliling jangan ghisau jawatan depa tak hilang.Sempat lagi makan sagon*.

8.Terpulanglah kepada Bashah sama ada nak dengaq nasihat saya atau tidak.Saya nasihat demi kepentingan negeri dan rakyat Kedah.Banyak lah berehat Sebelum kembali bertugas.Jauh dan lama lagi nak kena kenjoi lepaih ni.Jangan nanti jadi macam PM Najib sampai tak makan nasihat dan akhirnya *1Kedah masuk wad ICU*.

‪#‎BashahCepatSembuh‬
‪#‎SelamatkanKedah‬
‪#‎SelamatkanRakyatKedah‬ *DATO'HJ MAHFUZ HJ OMAR
Asai usoi sebelah Mak Kg Jerlun
Beghanak di Kg Aloq Senjaya
mukim Titi Gajah*.
11.30am 26 Jun 2016/21 Ramadzan 1437H


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.