Amaran Buat Raja Petra dan Blog MYKMU Yang Mengfitnah saya - Khairuddin Abu Hassan

2:36 PM 0 Comments A+ a-



AMARAN TERHADAP RAJA PETRA DAN BLOG MYKMU YANG MEMFITNAH SAYA

Saya sedang mengarahkan peguam untuk membuat penelitian terhadap kenyataan fitnah yang dibuat oleh penyangak raja petra serta blog mykmu di dalam penulisan mereka yang tidak berasas sama sekali!!

Seumur hidup tidak pernah mengenali atau berjumpa dengan justo sepertimana yang ditulis oleh mereka dengan niat jahat untuk memfitnah serta mencemarkan kredibiliti keperibadian saya.


Mereka ini adalah kalangan desperado yang cuba mereka-cipta fakta yang tidak benar. Saya juga ingin mencabar penyangak raja petra dan blog mykmu untuk membuktikan tuduhan jahat mereka itu!!

Pihak barisan peguam saya sedang membuat penelitian keatas kenyataan yang berunsur fitnah itu dan tidak teragak-agak untuk nengambil tindakan undang-undang saman malu atas dasar prinsip kebenaran!!

Walaupun melayan kerenah penyangak raja petra ini buang masa saja kerana sifat baculnya yang lari ke luar negara serta hanya berani menabur fitnah dari jarak jauh saja!! Tambahan pulak beliau adalah seorang yang bankrap!!

Sesiapa saja boleh mengambil tindakan saman malu keatas diri saya sekiranya tindakan selama ini berunsur fitnah!!

Namun, dalam apa jua keadaan perjuangan untuk menegakkan kebenaran buat 30 juta rakyat malaysia akan diteruskan sehinggalah kebenaran muncul!! Kita wajib memerangi rasuah serta penyelewengan sepertimana yang dituntut oleh hukum islam yang sebenarnya!!

Taat dan takut hanya pada Allah swt bukan pada pemimpin mungkar lagi korup!!


Sila kongsi artikel ini...

Semua Ahli Parlimen BN yang sokong RUU MKN boleh didakwa di bawah Akta Hasutan1948 - Hanipa Maidin

11:32 AM 0 Comments A+ a-



Semua Ahli Parlimen BN yang sokong RUU MKN
boleh didakwa di bawah Akta Hasutan1948

1. Rang Undang Undang ( RUU ) Majlis Keselamatan Negara ( MKN ) telah diluluskan oleh Dewan Rakyat pada 3 Disember 2015 dengan 104 Ahli Parlimen BN mengundi menyokong RUU tersebut.

2. Memandangkan RUU MKN tersebut antara lain mengambil kuasa Yang Dipertuan Agong ( YDPA ) di bawah Artikel 150 Perlembagaan Persekutuan, maka RUU MKN tersebut bukan sahaja mempersoalkan kuasa YDPA tapi ia lebih dari mempersoalkan kuasa dan budibicara YDPA iaitu ia merampas sama sekali kuasa YDPA.

3.Oleh itu jika kita mengambil kira seksyen 3 ( 1 ) ( a ) , ( b ), ( d ) dan ( f ) Akta Hasutan 1948 , maka tindakan kesemua Ahli Parlimen BN yang menyokong RUU MKN tersebut adalah jelas melakukan kesalahan menghasut di bawah Akta Hasutan. Malahan saya berani menyatakan termasuk yang melakukan kesalahan tersebut adalah Speaker dan timbalan timbalan Speaker Dewan Rakyat yang membenarkan RUU MKN dibentangkan dan dibahaskan dalam Dewan Rakyat.

4. Akta Hasutan tidak memberi kekebalan kepada mana mana Ahli Parlimen hatta ketika mereka melaksanakan tugas mereka berbahas di dalam Dewan Rakyat. Malahan Akta Hasutan juga tidak mengambil kira niat seseorang .

5. Di dalam kes Pendakwa Raya v Karpal Singh , Mahkamah Rayuan memutuskan kenyataan mendiang Karpal Singh yang menyatakan Y.M Almarhum Sultan Perak boleh disaman dalam kes rampasan kuasa Perak adalah menghasut kerana mendiang didakwa mempersoalkan budibicara Sultan berkaitan isu pelantikan Menteri Besar.

6.Jika kita bersandar kepada keputusan Mahkamah Rayuan dalam kes Karpal Singh tersebut, adalah jelas yang dilakukan oleh Ahli Ahli Parlimen BN pada 3 hb Disember 2015 ketika meluluskan RUU MKN yang lalu adalah lebih dahsyat lagi.

7. RUU MKN 2015 bukan sahaja mempersoalkan kuasa atau budibicara YDPA di dalam Artikel 150 Perlembagaan Persekutuan, sebaliknya RUU tersebut merampas sama sekali kuasa dan budibicara YDPA tersebut dan diberi kuasa dan budibicara tersebut kepada Perdana Menteri. Lebih jelas lagi pelanggaran Akta Hasutan 1948.

8. Menteri menyatakan dalam Parlimen bahawa RUU MKN telah dapat perkenan Peguam Negara, maka bagi saya Peguam Negara juga sebagai pihak yang menasihati Kerajaan dalam penggubalan RUU tersebut juga boleh didakwa di bawah Akta Hasutan.

9. Jika begitu, adakah Amanah menyokong semua mereka di atas didakwa di bawah Akta Hasutan ?

10. Pendirian Amanah adalah kami menolak Akta Hasutan iaitu warisan undang undang penjajah. Amanah tidak sokong Akta Hasuta tersebut , maka Amanah juga tidak menyokong sesiapa pun hatta musuh politik Amanah disiasat jauh sekali didakwa di bawah Akta Hasutan.

11. Walaupun Kerajaan BN telah menyalahguna Akta Hasutan dengan mendakwa musuh musuh mereka di bawah Akta zalim itu, Amanah tidak mahu Akta yang sama digunakan kepada BN meskipun BN secara jelas melanggar Akta tersebut .

12. Sebaliknya Amanah mahu Kerajaan gunakan kuasa mereka dengan menarik balik atau membatalkan kedua dua undang undang drakonian tersebut iaitu Akta Hasutan dan RUU MKN.

13.'Amanah mahukan kerajaan yang menghormati kebebasan bersuara dan juga menghormati kemuliaan seorang insan.

Bersama sama kita tolak RUU MKN dan Akta Hasutan.

16.12.2015

Mohamed Hanipa Maidin
Pengerusi KANUN
('Biro Undang Undang Amanah )
Ahli Parlimen Sepang.


Sila kongsi artikel ini...

LPPSA Mesti Berperanan Lindungi Penjawat Awam - Ir Khairil Nizam

9:28 AM 0 Comments A+ a-



KENYATAAN MEDIA

IR. HJ KHAIRIL NIZAM KHIRUDIN

Naib Ketua Pemuda
Dewan Pemuda PAS Malaysia


6 Rabi’ul Awwal 1437 | 17 Disember 2015

LPPSA : MESTI BERPERANAN LINDUNGI PENJAWAT AWAM

Dewan Pemuda PAS Malaysia mengalu-alukan pengekalan dasar dan kadar pembiayaan keuntungan perumahan 4 peratus yang dinikmati oleh penjawat awam di bawah Lembaga Pembiayaan Perumahan Sektor Awam (LPPSA). Lembaga ini akan menggantikan Bahagian Pinjaman Perumahan (BPP), Kementerian Kewangan berkuatkuasa 1 Januari 2016.

DPPM berpendapat, pada peringkat fasa formatif ini, jaminan yang diberikan oleh Setiausaha LPPSA adalah relevan dan boleh diterima. Namun begitu, masih terdapat beberapa perkara yang boleh dipersoalkan terutamanya mengenai mekanisme perlindungan konsumer (penjawat awam) dan operasi pembiayaan yang diperolehi daripada bank-bank di Malaysia. Hal ini ekoran daripada bidang kuasa dan budi bicara LPPSA lebih luas sepertimana yang diperuntukkan dalam Akta LPPSA.

Pertama, urusan dokumentasi guaman termasuk panel guaman hanya akan dikendalikan di bawah LPPSA. Ia mungkin boleh meningkatkan efisiensi tetapi terma-terma dan caj yang dikenakan adalah tertakluk sepenuhnya di bawah LPPSA. DPPM juga meminta kerajaan menjelaskan terma-terma perjanjian standard yang akan diimplementasikan memandangkan ia akan berkuatkuasa 1 Januari kelak. Adakah ia lebih baik berbanding di bawah BPP sebelum ini?

Walaupun langkah transformasi ini memberikan obligasi dan hak sepenuhnya kepada LPPSA, namun menteri mempunyai kuasa eksekutif yang luas dalam menentukan polisi, prosedur dan juga hal-hal berkaitan kewangan seperti kenaan caj, fi serta hal ehwal pelaburan dana LPPSA. DPPM menggesa kerajaan menjelaskan dasar baru perumahan untuk penjawat awam yang lebih menarik dan bukan hanya sekadar mengurangkan liabiliti kerajaan menanggung hutang perumahan yang sebenarnya adalah salah satu keistimewaan kepada anggota penjawat awam.

DPPM bimbang LPPSA menjadi sebuah lagi keistimewaan awam yang diswastakan dan ia terdedah kepada pihak yang berkepentingan untuk mengaut lebih keuntungan (profit oriented). Dalam urusan pembiayaan perumahan, banyak isu yang melibatkan perlindungan konsumer terabai, antaranya perumahan dalam proses pembinaan, terabai dan kes-kes pembiayaan atau pinjaman. Semua isu ini perlu diatasi dalam dasar perumahan untuk melindungi kepentingan konsumer secara umum dan anggota kakitangan awam secara khusus.

Sekian, terima kasih.


Sila kongsi artikel ini...
Recent Posts Widget

.

.