Perutusan Aidil Adha Pesuruhjaya PAS Melaka

2:55 PM 0 Comments A+ a-



PERUTUSAN PESURUHJAYA PAS MELAKA:

Salam sejahtera kepada pendukung2 PAS sekelian. Kehadiran Eidul Adha pada tahun ini amat bermakna kepada kita. Ia berlaku diketika PAS menghadapi sedikit kekeliruan ahli - ahlinya terhadap matlamat perjuangan PAS. Akhirnya timbul kecelaruan fikrah dan firqah. Ada yang tidak berapa yakin dengan apa yang diperjuangkan selama ini. Isu hudud dijadikan asas yang memecah belahkan perpaduan sokongan rakyat kepada PR.

Kita sebagai muslim sejati amat menyakini bahawa usaha yang telah kita curahkan selama ini adalah untuk Islam akan mendapat pertolongan dari Allah swt.

Ibadah korban adalah simbolik keyakinanan dan pengorbanan nabi Ibrahim dalam mematuhi serta tunduk kepada perintah Allah swt walaupun tiada manusia yang normal boleh menerima perintah menyembelih anak sendiri. Tetapi perintah Allah perlu diakui dan dipatuhi. Nabi Ibrahim digelar sebagai Kekasih Allah di atas sikap ikhlas menggalas suruhanNya. Justeru, saya menyeru kepada pendukung2 PAS hayatilah syiar nabi Ibrahim ini yang diabadikan hingga akhir zaman.

Saya dan seluruh AJK Badan Perhubungan PAS Negeri Melaka memohon kemaafan atas segala kekhilafan yang dilakukan.

SELAMAT MENYAMBUT EDUL ADHA.
"TERUS BERISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN"


Sekian
Ust. Kamarudin Hj. Sidek
Pesuruhjaya PAS Melaka


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.