Parti UMNO DI Ambang Kejatuhan - Khairuddin Abu Hassan

8:44 PM 0 Comments A+ a-



PARTI UMNO DI AMBANG KEJATUHAN

Pemimpin-pemimp
in tertinggi umno masakini sedang menodai serta menempa kejatuhan buat parti keramat ini dengan pelbagai tindak-tanduk yang tidak popular.

Hampir keseluruhan ahli-ahli majlis kerja tertinggi umno dapatlah diibaratkan seperti 'lembu dicucuk hidung' ditarik ke kiri dan kanan secara membisu saja. Mereka takut untuk bersuara atau mempersoalkan keputusan-keputusan yang tidak popular yang bakal membuatkan keseluruhan ahli-ahli serta rakyat semakin jelek dengan parti ini masakini.

Praktis dan tradisi umno yang berpuluhan tahun memperuntukkan timbalan presiden untuk merasmikan mesyuarat sayap-sayap parti kini telah dirongkaikan!! Kenapa tahun ini baru nak dibenarkan ketua-ketua sayap sendiri merasmikan pembukaan mesyuarat masing-masing?!

Najib tun razak dah pimpin umno serta kerajaan hampir 6 tahun. Kenapa najib tun razak tak tukarkan tradisi sejak 6 tahun yang lepas seandainya cadangan ini baik untuk sayap-sayap?!

Kenapa budak hingusan 'flip-flop' khairy jamaluddin serta sharizat jalil tak mencadangkan sejak mula menjadi ketua pemuda serta ketua wamita untuk mereka merasmikan mesyuarat sayap masing-masing?!

Atau adakah mereka takut pada buah pemikiran dan mesej yang bakal disampaikan oleh tan sri mahyuddin yassin kelak pada ucaptama mesyuarat sayap-sayap parti?!

Hampir setiap tahun timbalan presiden membuat ucaptama yang lebih bernas dari ucaptama presiden di perasmian persidangan sayap-sayap parti!! Mesej, hujah, fakta, semangat dan stail ucapan timbalan presiden lebih baik dari presiden umno!! Lihatlah dan bandingkanlah ucaptama timbalan presiden dibandingkan dengan ucapan presiden yang bagaikan 'langit dengan bumi' pada persidangan tahun 2014. Majoriti ahli-ahli umno puji ucapan tan sri mahyuddin yassin dibandingkan dengan najib tun razak!!

Kepimpinan umno masakini sedang mengamalkan dasar ala 'otokratik' yakni pecat serta ambil tindakan disiplin keatas siapa saja yang bersuara mengkritik dasar yang tidak sehaluan dengan kalangan puak mereka yang kaki bodek minda lemah otak udang!!

Saya secara jujur dan ikhlas ingin sarankan kepada keseluruhan ahli-ahli umno di seluruh tanahair agar tolak puak-puak bangang kaki bodek minda lemah otak udang ini sebelum umno hancur!!

Kita membuat teguran ikhlas adalah kerana sayangkan kepada parti keramat ini yang sedang dinodai dan dirosakkan oleh kalangan bangang minda lemah otak udang yang hanya mahu membodek pemimpin-pemimpin atasan walaupun dasar-dasar masakini umno tidak popular di kalangan akar umbi!!

Kita tidak harus takut pada manusia sesama manusia walaupun presiden parti!! Namun kita mesti pegang utuh pada amanah Allah swt serta rakyat yang telah mengamanahkan kepada kita untuk memimpin bangsa, agama serta tanahair yang tercinta ini secara terbaik mungkin.

Dalam apa jua keadaan; saya akan tetap lawan kemungkaran secara habis-habisan demi mempertahankan kebenaran yang berkekalan!! Insya-Allah....

LAWAN TETAP LAWAN atas dasar kebenaran!


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.