Kenyataan Donald Trump Dikecam - Khalil Hadi

2:04 PM 0 Comments A+ a-



Kenyataan Media Rasmi
Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM)

KENYATAAN DONALD TRUMP DIKECAM!

DPPM mengecam kenyataan calon Presiden Amerika Syarikat dari Parti Republikan, Donald Trump yang mahu semua umat Islam diharamkan masuk ke negara ‘Uncle Sam’ tersebut. Kenyataan tersebut jelas berbaur hasutan, diskriminasi, prejudis dan menimbulkan sentiman ketakutan terhadap umat Islam di Amerika Syarikat.

Ini bukan kebebasan ekspresi atau bercakap, tetapi ia dilihat satu provokasi terhadap masyarakat Muslim sedunia. Tambahan lagi, Donald Trump adalah individu yang berpengaruh dan sedang berkempen untuk Pilihan Raya Presiden Amerika Syarikat 2016. Ini sedikit sebanyak akan mempengaruhi corak polisi luar khususnya terhadap negara-negara di Timur Tengah.

DPPM mengutuk sekeras-kerasny
a tindakan keganasan ISIS dan siri-siri pengeboman di Eropah (Paris dan California), namun tindakan negara-negara kuasa besar untuk menghentam umat Islam dan juga Syria adalah tidak bertamadun dan merupakan satu jenayah antarabangsa. Polisi menghapuskan ISIS sebenarnya turut mengheret umat Islam ke arah penderitaan.

DPPM mahu sebarang usaha mempotretkan Islam sebagai agama keganasan harus dihentikan. Malaysia juga turut didesak agar lebih tegas menyuarakan pendirian bagi mewakili negara-negara umat Islam berhubung tindakan pihak antarabangsa menyerang secara menyeluruh umat Islam khususnya di Syria. Ia bukan hanya disasarkan ke atas ISIS, tetapi keseluruhannya!

Sekian.

“Beristiqamah Hingga Kemenangan”

MUHAMMAD KHALIL ABDUL HADI
Timbalan Ketua,
Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM).

Khamis, 10 Disember 2015 | 28 Safar 1437H


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.