Kenyataan LENSA Kampus Berkenaan Tuduhan yang DIkenakan Ke Atas Encik Zulkifli

7:24 AM 0 Comments A+ a-



KENYATAAN RASMI LENSA KAMPUS BERKENAAN TUDUHAN YANG DIKENAKAN KE ATAS ENCIK ZULKIFLI

Baru-baru ini seorang bapa di Terengganu, Encik Zulkifli telah ditahan dan didakwa atas kesalahan membunuh di bawah S302. Beliau telah menikam perompak yang cuba untuk merompak rumah dan keluarga beliau sehinggat mati. Sehingga hari ini beliau masih direman dan menunggu tarikh perbicaraan.

Lensa Kampus melahirkan rasa simpati kepada beliau atas tuduhan yang dikenakan. Kami berpendapat bahawa suatu perbicaraan yang adil mesti dilaksanakan dengan segera bagi memberi peluang kepada beliau untuk membela diri. Beliau juga harus dilepaskan dari reman kerana beliau dari golongan susah dan perlu bekerja bagi menampung keluarganya. Tidak ada keperluan untuk seorang yang baik seperti beliau untuk melarikan diri kerana apa yang dilakukan beliau adalah untuk mempertahankan keluarganya dari dirompak.


Lensa Kampus juga menyeru kepada warga Malaysia agar menyerahkan kes ini kepada yang pakar dan terus berdoa untuk beliau supaya dipermudahkan urusan. Ayuh sama-sama kita membantu, terutamanya membantu keluarga beliau yang hilang punca pendapatan kerana beliau masih dalam tahanan reman.

Semoga keadilan diberikan kepada yang berhak dan terus tertegak di Malaysia.

Nazrul Nazir,
Jawatankuasa Koordinator LENSA Kampus,
LENSA Anak Muda Malaysia


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.