Pemberian Khas RM500 Untuk Meringankan Beban Selepas Kerajaan Menghadiahkan Beban Yang Sangat Membebankan - Mahfuz Omar

8:16 PM 1 Comments A+ a-



Kenyataan Media.

PEMBERIAN KHAS RM500 UNTUK MERINGANKAN BEBAN SELEPAS KERAJAAN MENGHADIAHKAN BEBAN YANG SANGAT MEMBEBANKAN.

1. Hari ini penjawat awam akan menerima pemberian khas daripada kerajaan sebanyak RM500 dan pesara awam akan menerima RM250 sebagai mengganti bonus tahunan. Pemberian khas ini adalah daripada pengumuman Bajet 2016 yang diumumkan oleh PM Najib pada Oktober 2015 yang lalu. Ironinya, pemberian khas ini untuk meringankan beban rakyat khususnya penjawat dan pesara awam menanggung beban kos sara hidup yang telah diberikan kerajaan Umno Bn yang sangat membebankan.


2. Beban kos sara hidup rakyat ini adalah berpunca daripada urustadbir kerajaan yang penuh dengan ketirisan, rasuah, penyelewengan dan pelbagai salahguna kuasa. Akibatnya, kerajaan menarik dan memansuhkan segala pemberian subsidi yang diberikan pada rakyat serta mengenakan GST untuk menampung segala kekurangan perbelanjaan kerajaan akibat daripada ketirisan, rasuah dan penyelewengan kewangan yang besar. Dalam ertikata yang lain RAKYAT KENA MEMBAYAR DAN MENAMPUNG ketirisan, rasuah dan penyelewengan pimpinan kerajaan Umno Bn.

3. Persoalannya, boleh kah RM500 dan RM250 meringankan beban sara hidup rakyat yang kerajaan telah letakkan atas belakang rakyat? Umpama seorang yang membongkok berjalan memikul beban dibahunya seguni beras, lalu datang PM Najib membantunya dengan mengurangkan beban timbangan beras tersebut sebanyak sekilogram. Apakah dengan bantuan Najib mengurangkan sekilo daripada seguni beras mampu menjadikan orang tersebut berjalan tegak?

4. Rakyat khususnya penjawat awam terbeban dengan berbagai-bagai bebanan sara hidup ciptaan kerajaan Umno Bn. Pemberian RM500 ibarat memujuk anak kecil menangis kesakitan terjatuh tangga dengan gula-gula supaya anak kecil berhenti menangis. Nampaknya kerajaan tidak bersedia hendak berubah dan rakyat kena lah berubah. Janganlah lagi menanggung biawak hidup yang membeban dan menyakitkan.

SELAMAT RAKYAT DAN MALAYSIA TERCINTA.

DATO' HJ MAHFUZ HJ OMAR
Ahli Parlimen Pokok Sena
4 Januari 2016/23 Rabiulawal 1437H.


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.