Gunakan saluran parti - Tuan Ibrahim Tuan Man

11:10 PM 0 Comments A+ a-



Gunakan saluran parti

Selaras dengan sabda Rasulullah SAW bermaksud, " Sesungguhnya fitnah itu sedang tidur, Allah melaknat sesiapa yang mengejutkannya" - saya ingin mengingatkan ahli parti termasuk para pimpinan tertinggi PAS agar mengelak membuat kenyataan terbuka sesuatu yang boleh mengundang fitnah dan salah faham di kalangan ahli dan masyarakat luar.

Parti mempunyai disiplin tersedia yang mesti difahami dan dipatuhi. PAS tidak menyekat sebarang kritikan atau komentar kepada pimpinan parti, namun ia mestilah mengikut saluran dan disiplin parti. Ahli parti yang melafazkan dirinya akan beristiqamah, bersama perjuangan parti sehingga mati dan menyayangi parti tidak wajar melukakan imej parti.

Kenyataan berupa tuduhan hanya akan mengundang pelbagai persepsi yang tidak tepat akan membawa kesan dan dosa yang berpanjangan. Lebih bahaya bilamana ia akan mengundang pelbagai tulisan yang hanya menyambung benih fitnah tersebut. Bukan itu sahaja, masa untuk parti bergerak ke depan juga terbazir.

Ahli dan seluruh jentera perlu memberi fokus kepada memperkasakan parti, memperkemas jentera pilihanraya, menambah keahlian parti, terus menggerakkan daftar pengundi dan terus melaksanakan kebajikan bagi mengekalkan reputasi parti yang baik bagi menghadapi PRU akan datang.

Masa, tenaga dan kewangan lebih elok dilabur di tugas-tugas membantu parti kerana itulah erti pengorbanan dalam tarbiyyah.

Sehubungan itu, tumpukan gerakerja melihat ke hadapan dari melihat ke belakang atau ibarat pemain bola yang sibuk mencabut kemuncup dan memerhati gelagat penonton ketika permainan sedang berjalan.

Tuan Ibrahim Tuan Man
Timbalan Presiden PAS
11 November 2015


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.