PAS Pahang Menolak Kerjasama Atau Gabungan Politik Dengan UMNO.

12:59 AM 0 Comments A+ a-



PAS PAHANG MENOLAK KERJASAMA ATAU GABUNGAN POLITIK DENGAN UMNO.

1. PAS Pahang menegaskan tiada kerjasama politik antara PAS dan UMNO seperti sebahagian daripada tuduhan liar yang menuduh PAS dan UMNO akan bergabung didalam PRU 14 yang akan datang. Semua tuduhan itu adalah bersifat fitnah politik yang cuba untuk memburukkan PAS dikalangan pengundi Melayu dikalamana rakyat telah semakin hilang keyakinan kepada UMNO.


2. PAS tidak pernah melupakan segala bentuk tindakan yang pernah dilakukan oleh UMNO terhadap PAS demi kepentingan politik mereka seperti peristiwa memali, operasi lalang dan berbagai bentuk serangan fitnah terhadap PAS samaada melalui media ataupun secara lansung, PAS tidak pernah melupakan walau sedetik pun segala bentuk angkara UMNO terhadap PAS.

3. PAS Pahang sangat bersetuju dengan kenyataan Dato Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang bahawa PAS bersedia untuk bekerjasama dengan sesiapa pun jua termasuk UMNO asalkan ia adalah kerjasama khusus seperti memerangi gejala sosial atau sebagainya untuk kebaikan rakyat, tetapi bukan didalam bentuk gabungan parti politik, ia adalah selari dengan kehendak Islam supaya bantu membantu didalam perkara kebaikan.

4. PAS Pahang terus menerus komitmen untuk menumbangkan UMNO didalam pilihanraya yang akan datang, meskipun jika DAP atau PAN turut sama bertanding di kerusi yang PAS tandingi, PAS kini cuma bergabung dengan PKR didalam PR dan tiada gabungan didalam PH, maka segala bentuk halangan politik untuk PAS dalam merealisasikan dasarnya samaada dari UMNO, DAP, PAN atau apa jua parti politik lain akan dirempuh.

5. PAS Pahang akan tetap menghormati hasrat ahli, penyokong dan rakyat khususnya yang beragama Islam agar terus menerus memperjuangkan dasarnya iaitu Al Qur'an, Hadis, Ijma dan Qias meskipun terpaksa berhadapan dengan jutaan halangan samaada dari UMNO atau sesiapa juga, kerana PAS yakin bahawa dasar perjuangan PAS adalah sentiasa relevan sepanjang masa dan bersifat adil kepada semua tanpa mengira kaum, bangsa atau agama.

6. PAS akan meneruskan agenda perjuangannya bersama rakan dari DHPP yang akan turut membantu untuk menjelaskan dasar perjuangan PAS kepada masyarakat bukan Islam, sekaligus memperkukuhkan lagi persepsi rakyat Malaysia bahawa PAS adalah untuk semua dan sama-sama memperindahkan lagi imej PAS sebagai sebuah parti terbaik untuk rakyat Malaysia.

7. PAS yakin mampu untuk menggantikan UMNO bagi memerintah dan mentadbir negeri Pahang. Dengan pertolongan Allah swt serta dengan kekuatan dan komitmen ahli PAS yang tidak berbelah bagi, PAS Pahang akan terus mengorak langkah demi langkah untuk sedikit demi sedikit menggapai kemenangan dan menumbangkan UMNO pada PRU yang akan datang.

8. PAS Pahang dengan penuh keyakinan bahawa perjuangan yang diiringi dengan keredhaan Allah swt pasti akan memberikan kemenangan yang dipenuhi dengan rahmat dan keampunanNya, ianya akan merealisasikan aspirasi PAS untuk memerintah Pahang melalui sistem pemerintahan yang telah digaris pandukan oleh Islam yang bersifat adil kerana Islam itu adalah agama yang diturunkan oleh Allah swt, Rabb Yang Maha Adil.

ROSLI BIN ABDUL JABAR
PESURUHJAYA PAS PAHANG


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.