Viral Hari Ini Pas Nak Jadi Penasihat Kerajaan - Dr Tanaka Mustafa

3:12 PM 0 Comments A+ a-



VIRAL HARI INI PAS NAK JADI PENASIHAT KERAJAAN

Oleh: Dr Tanaka Mustafa

1) Tajuk berita Malaysiakini hari ini sekali lagi mencetuskan viral, kononnya mengiyakan PSmemang nak bergabung dengan BN. Berita itu mengambil beberapa sedutan daripada sidang media TGHH yang mengatakan PAS akan menjadi penasihat BN.


2) Seperti biasa, bergalak dan berpesta sakanlah haters-haters TGHH dan PAS memviralkan berita Malaysiakini itu seolah-olah mereka benar-benar kasyaf, nampak bahawa TGHH dan PAS memang akan bergabung dengan BN.

3) Saya tidak kasyaf, maka saya mencari video asal sidang media yang berkaitan. Jumpa: http://youtu.be/1fR2fzUjy8c

4) Daripada sidang media itu TGHH bertegas tidak akan bawa PAS join BN atau bergabung dengan Umno. Mengambil inisatif menasihati kerajaan sebagai pendekatan terbaru, tanpa perlu berada dalam BN.

5) Sabarlah wahai pencinta PH, DAP dan PAN. Saya mengerti perasaan dan emosi anda sekalian. Bwahahaha. LGE sendiri sudah bersabda bahawa kenyataan TGHH itu memang atas dasar PAS mahukan BN.

6) Saya rasa pendirian TGHH ada benarnya. Jika kita membuat penentangan demi penentangan terhadap kerajaan pada hari ini, tak ada apa yang boleh mengubah. Denga itu PAS mengambil pendirian menasihati dalam ruang-ruang yang boleh dinasihati.

7) Apabila tiba waktu pilihanraya, kita berperang semula dengan BN, sebab kerajaan BN boleh ditumbang dengan pilihanraya, bukan dengan melalak menjerit sewaktu diluar masa pilihanraya.

8 ) Lihat Bersih 4, lihat "Playcard Mana 2.6 bilion", lihat pendedahan-pendedahan yang dilakukan ke atas Najib, punyalah dahsyat, tapi ada BN tumbang? Bahkan rakyat terus menanggung derita. Usaha pembangkang macam tak ade apa yang berubah.

9) Maka salahkah PAS tukar strategi daripada menentang kepada menasihati dalam tempoh pemerintahan, jika BN tidak berubah, kita berusaha tumbangkan dalam pilihanraya?

10) Sabar...saya tahu anda emosional dengan pernyataan saya yang seolah-olah mesra TGHH dan PAS. Seolah-olah saya menyokong tindakan PAS. Bwahahaha... Selagi PAS tidak join Umno, saya tidak akan berpatah arang dengan PAS.

11) Dengan PAN, PH dan DAP juga saya masih menaruh harapan agar semuanya akan kembali pulih, sehingga yang jelas benar bertembung dengan yang jelas batil, barulah saya akan memilih yang jelas benarnya.

Sekian


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.