Kaki Tidur Pun Ada Hajat Nak Jadi Menteri Besar? - Khairuddin Abu Hassan

5:27 PM 0 Comments A+ a-



KAKI TIDUR PUN ADA HAJAT NAK JADI MENTERI BESAR KE?! AHMAD BASHAH HARUS BELAJAR DARI YB DATO SRI SHARKAR SHAMSUDDIN DI PAHANG

Ahmad bashah @ kaki tidur harus belajar sifat dan sikap kesetiaan dari yb dato sri mohd sharkar shamsuddin di pahang!!

Yb dato sri sharkar shamsuddin adalah timbalan ketua perhubungan umno negeri pahang yakni seorang tokoh muda yang juga ahli majlis tertinggi umno pusat yang cukup berkebolehan!!

Di pahang pelbagai isu sedang menjadi polemik negara khususnya isu bauksit. Dulu isu panas terokai tanah haram di cameron highlands. Isu-isu kontroversi ini amat menekan menteri besar pahang namun dalam keadaan yab dato seri di raja adnan yaakob tertekan dengan pelbagai masalah sehingga kini; yb dato sri sharkar shamsuddin tetap berdiri teguh di belakang bos nya itu!!

Tak pernah terlintas di kepala yb dato sri sharkar untuk rampas kuasa secara tidak bermoral di pahang!! Inilah contoh pemimpin terbaik yang cukup taat pada ketuanya!!

Bukan macam ahmad bashah!! Kerja dok tidoq sampai di dalam balai rong seri istana anak bukit pun ada hati nak jadi menteri besar kedah!! Sikap tersebut amat menghina pemangku kdymm sultan kedah!! Kdymm tuanku dok bertitah; ahmad bashah dok lena!! Karut betoi ahmad bashah ni!! Ukur la badan tu sikit kalau nak buat baju baru pun!! Jangan dok serbu tak tentu hala!!

Buatlah secara tertib!! Yab dato seri mukhriz tun mahathir tu orang yang cukup baik!! Ahmad bashah sepatutnya tunjuk contoh tauladan secara matang!! Bincang secara kekeluargaan dan tertutup!! Apa masalahnya!! Bangang dan bengong betul la ahmad bashah dengan kuncu-kuncu dia tu!!

Inilah sikap hipokrasi pemimpin umno dari kalangan kaki bodek minda lemah otak udang!! Mereka buat apa pun ok!! Kalau orang lain buat serta cuit bos mereka yang cukup kotor tahu pulak nak melenting pada orang lain!! Hakikatnya umno dah nak lingkup kerana diterajui oleh puak-puak bangang macam ahmad bashah ni!!

Yab dato seri mukhriz kena ambil tindakan tegas keatas penyangak-penyangak ini semua!! Beliau kena tunjuk ketegasan macamana ibu pejabat umno pusat bertindak menggantung keahlian semua ketua-ketua bahagian yang mendesak najib tun razak untuk berundur tempohari!! Ketegasan itu amat penting dalam kepimpinan!!

Saya nak sarankan kepada yb ahmad bashah, yb jamil khir, yb azeez rahim, yb johari baharom, yb zaini jaipur, yb tajuddin, yb mad lebai sudin dan beberapa kalangan bahlul lagi yang cuba memporak-perandakan keamanan lanskap politik kedah untuk mendesak najib tun razak tu agar berundur cepat!! Itu lagi berfaedah!!

Liabiliti umno pada masakini adalah najib tun razak bukannya yab dato seri mukhriz tun mahathir!! Yab dato seri mukhriz adalah aset kepada umno sebab itulah beliau dengan ayahandanya dapat menawan semula hati nurani rakyat di kedah sehingga bn tadbir semula negeri jelapang padi itu!! Secara jujur dan ikhlas; saya juga ingin sarankan kepada ahmad bashah agar letak jawatan timbalan menteri agar beliau boleh duduk di rumah TIDUR saja 24 jam!! Lagi bagus ahmad bashah!! Yakinilah cakap saya ahmad bashah!


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.