Agihan Zakat oleh Exco Perumahan dan Lawatan baikpulih PPT Kota Damansara

3:58 AM 0 Comments A+ a-



KENYATAAN MEDIA PEJABAT EXCO PERUMAHAN, PENGURUSAN BANGUNAN DAN KEHIDUPAN BANDAR

AGIHAN ZAKAT OLEH EXCO PERUMAHAN DAN LAWATAN BAIKPULIH PPR KOTA DAMANSARA

Hari ini Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Kehidupan Bandar telah sudi menyampaikan bantuan zakat kepada asnaf yang layak di PPR Kampung Baru Hicom dan PPR Kota Damansara.


Bantuan zakat tersebut adalah berupa keperluan harian yang telah disumbangkan oleh Perumahan dan Hartanah Selangor Sdn Bhd (PHSSB), sebuah anak syarikat Lembaga Perumahan dan Hartanah Selangor (LPHS).

Tahun ini, PHSSB turut menyumbang lebih 200 kotak keperluan harian kepada asnaf terpilih di PPR Kg Baru Hicom, PPR Kota Damansara, PPR Serendah dan Council Homes Bandar Baru Bangi.

Sumbangan zakat ini diharapkan dapat meringankan sedikit beban mereka yang akibat kos sara hidup yang meningkat akibat GST, kenaikan harga minyak dan kejatuhan nilai ringgit.

MENINJAU BAIKPULIH PPR KOTA DAMANSARA

Selain menyampaikan sumbangan zakat kepada sebahagian asnaf, YB Dato' Iskandar Abdul Samad turut meninjau perkembangan baikpulih di PPR Kota Damansara.

Antara yang sedang rancak dibaikpulih ialah jeriji 'railing' bagi meningkatkan tahap keselamatan penduduk yang bernilai RM800 ribu yang dijangka siap September tahun ini.

Walaupun pada asalnya kerja baik pulih dijanjikan oleh pihak Kerajaan Persekutuan, namun ia gagal dilaksanakan. Pihak Kerajaan Negeri tidak sekali akan berkompromi dengan isu keselamatan yang boleh menggadaikan nyawa penduduk PPR Kota Damansara.

Antara projek lain adalah pembaikpulihan 12 unit lif dengan kos RM1.4 juta yang sedang berjalan dan kerja mengecat dengan kos RM1.5 juta yang akan dimulakan pada tahun ini juga.

Menurut YB Dato' Iskandar, beliau berhasrat melihat PPR Kota Damansara menjadi contoh PPR terbaik seluruh negara dan penduduk boleh menikmati kehidupan yang lebih sejahtera.

Turut hadir ialah Pengurus Besar PHSSB, En Sr Nazmi Osman dan Ahli Majlis Bandaraya Shah Alam, Puan Siti Rohaya binti Ahad.

Terima kasih.

Disediakan oleh :
Sekretariat Media dan Akhbar
Pejabat Exco Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Kehidupan Bandar.
7 Julai 2015


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.