Apa beza UG PKR, UG DAP dan UG PAS? - Aduka Taruna

12:33 PM 0 Comments A+ a-



Apa beza UG PKR, UG DAP dan UG PAS? Ini tulisan panjang. Ramai yang baca skip2, pastu komen. Biasalah.

1. Gua sebenarnya tidak berapa nak ulas perkara strategi. Strategi ni dinamik. Bukan dasar. Gua suka ulas konsep pemikiran dan konsep dasar. Bagaimana pun, oleh kerana gua terlibat kes UG di Rusila dulu, maka berpusu2 tag, tanya kot FB dan wasap. Gua jawab di sini sebab terbuka dan sekali jawab sahaja.

2. Gua pun bukannya suka dengan PKR sangat. Cuma ada ramai kawan2 yang bagus dalamnya. Terbaru Wan Ji masuk. Di sini sahaja kita boleh lihat PAS Baru lembab serupa dengan PAS Lama. PKR memang laju mengesan persaingan ini. Masa ceramah Badar Qubro di Batu Pahat, seorang brader wakili seni menyatakan, Pak Samad mahu masuk PAS Baru. Tapi dia orang tua. Segan jika tidak dipelawa. DAP pelawa dulu dengan sediakan ruang perjuangan. PAS Baru pula duk pusing2 program yang bukan roadshow dan tidak guna satu # slogan yang konsisten. Program moreh Mat Sabu lah. Program tazkirah Mujahidlah. Teknik politik orang tua. Nampak sangat sebelum ini, mereka menumpang kepakaran PKR / SAMM / budak2 Bangsar / Anarki bab teknik propaganda baru. Mereka hanya letak gambar di poster dan hadir ceramah sahaja dalam setiap gerakan massa.


3. Berbalik kepada UG, apa2 idea strategi untuk rakyat adalah bagus. Ianya dinamik. Tapi perlu lalui kritikan dan bahasan awam. Masalahnya PAS bermula dengan penipu. Kemudian penakut. Akhirnya penipu. UG PAS bermula perjumpaan gelap sorok2 di Selangor. Cuba lontarkan idea itu secara terbuka. Dan hadapi kritikan dan bahasan untuk solid. Tapi sebab PAS parti guna agama, dia main buat sahaja kerana semua dalil mampu dimanipulasi selepas itu. Nak debat penakut. Parlimen ponteng.

Bila kantoi jumpa gelap, Hadi menipu nafi. Paklah kontoikan ianya berlaku. Hadi tarik balik. UG ditutup. Bila Nash menang muktamar, Hadi buka semula UG. TGNA bantah. 20 MP PAS sign sokong TGNA bantah Hadi. Hadi diburu media. Lari ke luar negara. Jawab di sana UG hanya di zaman Paklah. Pulak.

Gua ke Rusila. Pergi tanya Hadi. Kalau UG hanya di zaman Paklah, kenapa kenyataan media terbaru, dan 10 MP PAS sign bantah tu di zaman Najib? Kenapa menipu? Hadi berubah muka nak mahu jawab. Dia 'lari' (berjalan laju) sambil kata di sibuk. Sibuk apa hanya untuk jawab kenapa sahaja. Nampak sangat penipu tak boleh jawab. Last2, gua kena pukul depan Hadi, kamera, memori card semua dirampas, then kena kurung tingkat 1 Masjid Rusila. Video yang ada sekarang semuanya pihak Rusila yang bagi ke email gua, setahun selepas, dengan potongan.

4. Apa beza UG PKR, UG DAP dan UG PAS? Bezanya ialah berani bentang kepada rakyat dan sedia dikritik. Ini adalah idea dalam strategi. Ianya dinamik.

Apa beza UG PKR, UG DAP dan UG PAS? Bezanya ialah PAS bermula dengan penipuan, kluk klek penakut hadapi kritikan idea UGnya dan berakhir dengan penipuan. Yerla... ulama menipu kan sunat. Dapat pahala.


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.