Dewan Ulamak PAS Selangor Menyokong Kenyataan Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat

7:38 PM 0 Comments A+ a-



Dewan Ulamak PAS Selangor Menyokong Kenyataan Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat

Firman Allah s.w.t dalam Surah At Tawbah : 107,

وَالَّذِينَ اتَّخَذُوا مَسْجِدًا ضِرَارًا وَكُفْرًا وَتَفْرِيقًا بَيْنَ الْمُؤْمِنِينَ وَإِرْصَادًا لِمَنْ حَارَبَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ مِنْ قَبْلُ ۚ وَلَيَحْلِفُنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلَّا الْحُسْنَىٰ ۖ وَاللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ

"...Dan (di antara orang-orang munafik juga ialah) orang-orang yang membina masjid dengan tujuan membahayakan (keselamatan orang-orang Islam), dan (menguatkan) keingkaran (mereka sendiri) serta memecah-belahkan perpaduan orang-orang yang beriman, dan juga untuk (dijadikan tempat) intipan bagi orang yang telah memerangi Allah dan RasulNya sebelum itu. Dan (apabila tujuan mereka yang buruk itu ketara), mereka akan bersumpah dengan berkata:" Tidaklah yang kami kehendaki (dengan mendirikan masjid ini) melainkan untuk kebaikan semata-mata ". Padahal Allah menyaksikan, bahawa sesungguhnya mereka adalah berdusta..."

Kenyataan :

1. Dewan Ulamak PAS Negeri Selangor menyokong penuh kenyataan Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat Tuan Guru Dato' Dr Mahfoz Mohammad yang menasihatkan mereka yang sedang memegang jawatan parti dalam masa yang sama sedang menginisiatifkan parti baru serta mengajak ahli-ahli PAS untuk meninggalkan PAS melepaskan semua ikatan diri dengan PAS terlebih dahulu sebelum bertindak dengan sikap menyalahi tanggungjawab sebagai ahli PAS.

2. Sikap ini tidak lain dan tidak bukan adalah seburuk-buruk kejahatan yang dilakukan ahli jamaah kepada jamaahnya sendiri.

3. Mereka yang sedang memegang status keahlian PAS dengan muka yang tebal dan tanpa segan silu sanggup berkempen ke sana dan ke sini mendedahkan secara terang-terangan hasrat untuk menubuhkan wadah parti baru sambil menggunakan kelebihan keahlian parti dan jawatan yang sedang dipegang samada ahli DUN dan ahli Parlimen.

4. Ingatlah,
👉 Bukankah status keahlian PAS dan ahli DUN dan Parlimen itu diperolehi atas nama PAS?
👉 Bukankah mereka telah mengisi borang PAS dan bersetuju untuk mentaati dan mengikut dasar PAS dan perlembagaan PAS?
👉 Bukankah sebahagian mereka menang dalam pilihanraya atas pilihan PAS dan dibantu material, moral, tenaga, masa, undi, wang, sokongan masyarakat kepada mereka atas nama PAS?
👉 Bukankah mereka yang menjadi calon pilihanraya dan menang juga telah berbaiah dengan PAS dengan lafaz sumpah setia dan walak?
👉 Bukankah mereka dan kita semua tiada sesiapapun kenali dan dihormati tanpa PAS?
👉 Bukankah kita semua berhajat kepada jamaah PAS dan bukannya PAS berhajat kepada kita?

5. Kalau beginilah sikap mereka dengan PAS maka selama ini wajarlah mereka dikatakan perosak jamaah PAS yang pernah diingatkan oleh beberapa pimpinan sebelum ini dan tahniah kepada ahli PAS dan para perwakilan muktamar PAS yang ke-61 yang lalu, mereka telah melakukan tugas dan tanggungjawab yang tepat dan kena pada masanya.

6. Allah S.W.T. telah memperlihatkan kebenaran dan telah membongkarkan kejahatan mereka selama ini yang telah diselindung berkali-kali dengan penafian dan lenangan air mata kononnya mereka berniat baik dan tiada kepentingan melainkan untuk PAS dan ISLAM.

7. Rupa-rupanya dalam hati kecil mereka terkandung kejahatan dan tersimpan keburukan niat yang tidak baik kepada jamaah PAS ini.
Adakalanya perkara kecil dalam hati yang tersembunyi yang asalnya adalah rahsia tetapi terdedah dengan memperlihatkan pekung di dada masing-masing dengan sikap dan tindakan yang dizahirkan.

8. Dewan Ulamak PAS Selangor mendesak agar ke semua mereka yang terlibat dengan penubuhan wadar parti baru agar bertaubat kepada Allah S.W.T. dan ketahuilah bahawasanya tindakan mereka ini sebenarnya tidak memberi apa-apa kebaikan kepada ISLAM dan PAS serta perjuangan ISLAM.

9. Tiada keuntungan pada perpecahan melainkan kebaikan yang ada adalah apabila tindakan mereka melarikan diri daripada PAS sebagai bentuk penapisan daripada Allah S.W.T.

10. Dewan Ulamak PAS Selangor juga meminta agar mereka yang ingin juga dan sedang berusaha dan berkempen untuk mengajar ahli PAS melakukan sabotaj kepada PAS agar meletakkan jawatan terlebih dahulu dan juga keahlian PAS dan barulah wajar mereka hendak melakukan apa sedang dilakukan dan merancang untuk melakukannya.

11. Ingatlah mereka, bahawa segala ucapan dalam ceramah, kerjabuat, komentar serta kritikan pernah mereka buat terhadap kumpulan dan parti lain satu ketika dahulu bahawa mereka telah melakukan perkara yang sama dilakukan oleh musuh politik PAS selama ini iaitu UMNO yang kini sedang dilakukan oleh diri mereka sendiri. Ini menjadikan mereka bersikap perangai yang tiada bezanya dengan musuh politik iaitu UMNO.

Wallahua'alam bisshowab.

Ustaz Muhammad Najhan Halim
Setiausaha Dewan Ulamak
PAS SELANGOR
18 Julai 2015M / 2 Syawal 1436hH


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.