Amanah Negara Sarawak tidak menyokong Himpunan Rakyat (Merah)

8:37 AM 0 Comments A+ a-



Kenyataan media

17 Sept 2015

Amanah Negara Sarawak tidak menyokong Himpunan Rakyat (Merah) yang diadakan semalam di Kuala Lumpur.Ia lebih bersifat kepada perkauman sedangkan itu bukannya suara hati rakyat Malaysia sebenarnya. Amat mendukacitakan sekali kerana di sebalik ketidak tentuan ekonomi, penyusutan nilai mata wang Ringgit dan kadar pengangguran yang tinggi bukan pula isu utama.


Tata kelola kerajaan pemerintah yang membelakangkan undang-undang memberi kegelisahan kepada majoriti rakyat khususnya di Sabah dan Sarawak.Masalah luar bandar Sarawak masih besar. Ia dipandang sebelah mata sahaja.

Tahun 2020 kian menjelang tetapi adakah ia akan berjaya jika isu-isu yang sepatutnya sudah selesai sejak 50 tahun lalu terus dibawa?Suara-suara tuntutan autonomi dari Sarawak merupakan mesej jelas kepada Kerajaan Persekutuan untuk lebih profesional dalam menguruskan pentadbiran.Sarawak terdapat banyak kaum dan etnik, kerjasama antara kaum perlu diperkukuhkan.

Negara memerlukan kerjasama semua bukannya pengamalan budaya rasuah untuk mendapatkan sokongan. Kalau ada pihak yang cuba menyimbah minyak ke dalam api, ia bakal memusnahkan semua pihak.

Amanah-Progresif-Peduli

William Mangor
Timbalan Pengerusi Amanah Negara Negeri Sarawak


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.