Bersatu Menentang Pencerobohan di Banggol Donas, Kuala Nerus - Khairuddin bin Aman Razali at-Takiri

9:13 PM 0 Comments A+ a-



Kenyataan Media Ahli Parlimen Kuala Nerus

Bersatu Menentang Pencerobohan di Banggol Donas, Kuala Nerus

Saya mendapat perkhabaran daripada Tn Hj Salleh Embong, Pengerusi Jawatankuasa Bertindak Kg Banggol Donas berdasarkan sumber yang boleh dipercayai oleh beliau bahawa operasi perobohan rumah-rumah kediaman di kg Banggol Donas akan dilakukan pada esok Isnin 15 Sept 2015 bermula jam 7 pagi.


Ini adalah kali ke 3 ancaman hendak merobohkan rumah-rumah penduduk yang masih dalam kes perbicaraan mahkamah ini dilakukan.

Isu keesahan Notis 425 telah dirujuk ke Mahkamah dan tarikh perbicaraan rayuan ditetapkan oleh Mahkamah Persekutuan pada 22 oktober dan 5 Nov 2015. Selagi ianya masih dalam proses pertikaian mahkamah, status tanah tersebut masih kekal menjadi milik penghuninya yang tidak wajar dicerobohi atas nama undang-undang negara dan hukum Islam.

Pihak berkuasa sewajarnya akur kepada undang-undang untuk tidak bertindak terhadap sesuatu kes yang masih dalam kes perbicaraan. Malah akhlak sebagai muslim juga menuntut untuk ditangguhkan sebarang tindakan kes yang masih dalam pertikaian di mahkamah.

Saya mengajak seluruh rakyat Kuala Nerus yang membenci kezaliman untuk turut hadir memberi sokongan kepada penduduk Banggol Donas esok hari bagi menghalang perlakuan percerobohan yang tidak beretika.

Sekian.

YB Dato' Dr Mohd Khairuddin bin Aman Razali at-Takiri
Ahli Parlimen Kuala Nerus
Ahad 13hb September 2015
6.15 ptg


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.