Jangan Selepas Ini Perkasa Buat Kunjung Hormat Pemimpin Pakatan Harapan Pula - Zainulfaqar Yaacob

9:22 AM 0 Comments A+ a-



JANGAN SELEPAS INI PERKASA BUAT KUNJUNG HORMAT PEMIMPIN PAKATAN HARAPAN PULA

13 Oktober 2015 | Batu Kawan

PERKASA hanya buat kunjungan hormat kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang sahaja, pada hari ini.

Itu yang Setiausaha Politik kepada Presiden PAS, Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar sendiri tegaskan, sambil menafikan PAS ada kerjasama rasmi dengan pertubuhan pelampau PERKASA, yang diketuai Datuk Ibrahim Ali.

Walaupun begitu, AMANAH perlu mencari jalan supaya tiada kunjungan hormat daripada PERKASA pula untuk bertemu dengan pemimpin-pemimpin utama yang lain dalam Pakatan Harapan.

Ini kerana, usaha membawa masuk PAS ke dalam koliasi Pakatan Harapan masih berlaku, sehingga kini, dan niat itu cuba dimurnikan oleh pemimpin tertentu PAS sendiri.

Rakyat pasti akan bertanya, takkan Pakatan Harapan tidak boleh menerima kunjungan hormat daripada PERKASA suatu hari nanti, selepas PAS sendiri menerima kunjungan hormat pertubuhan pelampau itu sekarang.

Barangkali selepas ini, pemimpin AMANAH sendiri pun akan ditanya, bila lagi nak terima kunjungan hormat Umno seperti Tan Sri Muhyiddin Yassin atau Tun Dr. Mahathir Mohamad yang sekarang ini lantang menentang Datuk Seri Najib Tun Razak.

Jangan ingat rakyat tuli dalam menilai Pakatan Harapan, khususnya AMANAH.

Kalau nak mementingkan "politik kekuasaan" macam PERKASA yang mesra dengan Umno dan PAS, majoriti rakyat akan pertikai integriti politik kita.

Sempena sambutan 1 Muharam 1437H ini, saya menyeru AMANAH memperkasa "politik nilai" seperti integriti, anti kezaliman, telus dengan rakyat.

Saya berharap Pakatan Harapan fokus pada agenda mengukuhkan sokongan rakyat, termasuk mengikat perjanjian politik dengan parti-parti anti kezaliman Umno BN dari Sabah dan Sarawak.

Pada masa yang sama, jangan lupa agenda membebaskan bakal Perdana Menteri daripada Pakatan Harapan, Datuk Seri Anwar Ibrahim, seterusnya ke arah usaha menyelamatkan ekonomi negara.

Semarakan kefahaman rakyat bahawa Najib adalah pemimpin yang menindas semua rakyat, dan terbaru adalah isu kenaikan tol yang nyata membebankan rakyat terbanyak.

Saya yakin Pakatan Harapan lebih berwibawa tanpa anasir politik asabiah melampau tajaan Umno serta Perkasa.

AMANAH perlu terus mempertahankan "politik nilai" yang rakyat harapkan ini.

Semoga AMANAH, khususnya di Pulau Pinang boleh menggarap lagi sokongan rakyat terbanyak kepada Pakatan Harapan atas amalan "politik nilai", bersama-sama PKR dan DAP.

AMANAH perlu menggandakan usaha saling bekerjasama dengan PKR dan DAP atas nama Kerajaan Pakatan Harapan Negeri Pulau Pinang ke arah memupuk sokongan rakyat terbanyak, dari peringkat Negeri sehinggalah peringkat Parlimen, ADUN dan komuniti setempat. In sha Allah.

Salam Hijrah!

ZAINULFAQAR YAACOB
Pengarah Komunikasi
AMANAH Pulau Pinang


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.