Ujian wala Kita sebagai yang mentaati baiah dalam isu TGHH dan Ibrahim Ali - Ahmad Hakimi Othman

6:58 AM 0 Comments A+ a-



Ujian wala Kita sebagai yang mentaati baiah dalam isu TGHH dan Ibrahim Ali.

Kita mungkin ada pendapat lain dan tidak suka dengan apa yang berlaku. Tapi kita yakin dan yakin dengan kebijaksanaan TGHH dalam memilih tindakan politik untuk islam.

Aku cukup yakin walaupun apa pun hati berbisik untuk tidak bersetuju dengan yang berlaku. Alhamdulillah, Setiausaha Politik TGHH menjelaskan sebenarnya lawatan dari PERKASA.


Mereka datang ke rumah kita. Bukan kita terhegeh hegeh berjumpa dia.

Kalau sebelum ini, PERKASAlah NGO yang membentengi Najib dan baju merah sehingga timbul perkauman. Kenapa tiba tiba beralih arah melawan Najib?
Mana lagi sokongan ultra Melayu pro UMNO untuk Najib?

Tghh tidak kenal Berahim Ali?
Tghh dihina berkali kali. Semasa berahim melompat dari S46 ke Umno, Tghh pernah dihina. Malah sejarah TGHH dengan yang hina dan lawan dia begitu panjang.

Lihat peristiwa di batu 6 2005, slps kalah 2004. TGHH dan pimpinan PAS terengganu diserang bom asap pemedih mata di dalam masjid. Jahatnya umno yang mengguna jentera kerajaan.

Tetapi TGHH berpolitik bukan untuk dendam peribadi. Ada perkiraan yang lain.
yang aku nampak, dengan kunjungan Berahim Ali ini, walaupun tujuan utama berahim Ali menaikkan politik dia, tetapi ada perkiraan lain yang diambil bagi menjamin keseimbangan politik damai di Malaysia. Di saat, ada tiupan perkauman yang dimainkan NGO UMNO membela Najib dan kroninya, tindakan ini mungkin mengikat supaya kesan perkauman tidak dapat digunakan oleh mereka yang berniat jahat.

Sejarah menunjukkan, PAS sahaja yang mampu mengawal Api perkauman. Dengab kestabilan PAS, Payung orang melayu Islam supaya tidak termakan api perkauman yang ditiupkan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab.

Saat ini, walau mungkin kurang faham. Aku memilih dan mengajak kawan kawan untuk tsiqah denga ijtihad Tok Guru Presiden Tg Abdul Hadi Awang. Biarlah yang mengeji mahu mengeji, yang membenci mahu membenci, yang mahu sendiri kerana rasa diri lebih suci. Tapi untuk kita, sabar dan tsiqah ketika ini menjadikan kita ahli jemaah yang istiqamah dalam sunnah perjuangan.

Saat Nabi muhammad Saw memberi muka kepada Quraisy di Hudhaibiah, yang pernah membunuh sahabat sahabat perjuangan. Saat itu terdapat rasa kurang senang pada yang tajarrud dgn perjuangan. Namun ingat, Rasul sebagai Qiadah yang membawa nubuwwah ada hikmah di sebaliknya.
TGHH bukan Nabi, dia hanya pemimpin kita, memimpin dengan ijtihad nubuwwah. Moga turut sama juga hikmah seperti hudhaybiah.

Ahmad Hakimi Othman.
KP DPP KUALA SELANGOR.
14 oct 2015.
1.56 am


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.