MH 17 ditembak jatuh menggunakan Buk M - Ikan Jerung Hantu

7:50 AM 0 Comments A+ a-




Maka hasil siasatan yang dijalankan telah sahih.. MH 17 ditembak jatuh menggunakan Buk M. Serpihan missile membuktikan peluru berpandu tersebut dari stock lama.

Warhead meletup hanya 1 meter dari kokpit dan memusnahkan bahagian hadapan pesawat. Ketiga2 pilot meninggal serta merta dan pakar forensik menemui serpihan berbentuk bowtie yg mana unik bagi warhead ini.

Pihak pengeluar asal BUK M mengesahkn bahawa memang BUK M senjata yang di gunakan namun menegaskan bahawa Ukraine juga memiliki sistem ini.

Ukraine tuduh puak pemisah ada sebuah BUK M di pekan snihzne. SAM ini diakui oleh UKRAINE sebagai sam yang di rampas oleh pihak rebel pro rusia. Crash site ialah di Grabovo.

Media melaporkan menara kawalan kehilangan signal transponder di ruang udara pekan dzerzhynsk. Now sekarang.. Aku bukan saje nak persoalkan hal ni tetapi jarak antara dzerzhynsk ke snihzne adalah plus minus 90 km. Jadi persoalannya mcm mana BUK M yg berada di snihzne menembak MH 17 sedangkan jaraknya jauh di luar dari jarak jangkauan SAM Buk M? Adakah betul dakwaan rusia Ukrain deploy buk M juga di sekitar donetz?

Laporan siasatan pihak belanda tidak pulak menunjukkan siapa yang menembak dan daripada mana ia menembak

Ikan Jerung Hantu
rujukan video Belanda


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.