Kenyataan Asal Saya Tentang TPPA - Mohammad Agus Yusoff

12:43 AM 0 Comments A+ a-



KENYATAAN ASAL SAYA TENTANG TPPA
Mohammad Agus Yusoff

Betul, TPP tidak perlu kelulusan parlimen kerana fungsi parlimen adalah untuk menggubal undang-undang negara.

TPP bukan undang-undang negara. Justeru, saya menyatakan tidak salah dari segi undang-undangnya jika kerajaan tidak membawanya untuk kelulusan parlimen.

Begitupun, kesan TPP ini besar kepada rakyat dan negara.

Justeru, sebelum kerajaan meluluskan dan meratifikasikan perjanjian ini, berilah peluang kepada rakyat dan ahli parlimen untuk meneliti dan membahaskan dokumen ini terlebih dahulu.

Akhirnya, saya menyeru kerajaan melibatkan rakyat sebelum keputusan muktamad dibuat untuk meratifikasikan TPPA ini. Begitulah kenyataan asal saya



Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.