Sms Palsu Dan Kain Rentang Berunsur Hasutan Bertujuan Memfitnah Pas

10:23 PM 0 Comments A+ a-



SMS PALSU DAN KAIN RENTANG BERUNSUR HASUTAN BERTUJUAN MEMFITNAH PAS

PAS Kuala Terengganu telah menerima banyak bertanyaan berhubung sebaran SMS (palsu) yang menggunakan nombor talipon tangan Ustaz Wan Sukairi Abdullah, Yang Di Pertua PAS Kawasan Kuala Terengganu.


Dalam masa yang sama kain rentang yang mempunyai kandungan mesej yang hampir serupa ditemui di tepi jalan utama di Kelantan dengan memfitnahkan 'Geng Ustaz' sebagai pemilik kain rentang.

Kelantan pada hari ini menjadi tumpuan rakyat seluruh negara di mana akan berlangsung perhimpunan terbesar FASTAQIM mulai petang ini.

Kedua dua SMS dan kain rentang ini mempunyai unsur hasutan kebencian dan ancaman perang serta mesej perkauman dan sentimen ekstrim permusuhan agama.

SMS palsu ini nyata bertujuan membentuk pandangan serong kepada bukan sahaja Ust Wan Sukairi sebagai seorang tokoh dan ustaz yang dihormati oleh masyarakat, tetapi juga menimbulkan kemarahan dan kebencian kepada PAS oleh kerana beliau seorang pemimpin PAS.

Ustaz Wan telahpun membuat penafian menyatakan sms itu bukan dari beliau dan akan segera membuat laporan polis supaya pembuat sms ini ditangkap segera.

Polis mempunyai kepakaran menyelesaikan kes sebegini seperti kes SMS palsu ugutan bunuh bertujuan memfitnah Dato' Seri Ahmad Said, mantan Menteri Besar Terengganu satu ketika dulu. Kes ini dengan segera dapat diselesaikan dan pelakunya telah dihukum.

Kedua dua kain rentang dan SMS palsu sekalipun berlaku di lokasi yang jauh, Kelantan dan Terengganu berlaku dalam sela masa yang amat rapat dan kandungan mesej yang serupa.

Ia dengan jelas bertujuan membentuk gambaran yang buruk kepada PAS khususnya di kalangan bukan Islam dan rakyat Malaysia yang umumnya cintakan keamanan.

PAS mengecam perbuatan fitnah yang tidak bertanggungjawab ini dan ia seperti manifestasi bangkrap idea oleh pelakunya dalam berdepan secara budiman 'gentleman' dengan PAS yang kini menerima dokongan jelas dari rakyat dan dijadikan tumpuan meminta pandangan dan sokongan oleh rakyat hatta oleh NGO NGO yang pernah paling keras sikap permusuhannnya dan paling setia kepada UMNO sebelum ini seperti PERKASA.

Yang nyata budiman ketika ini adalah PAS yang terus beristiqomah melapangkan dada menerima kunjungan sesiapa sahaja yang mahu berbincang tentang kepentingan rakyat dan negara kecuali yang nyata khianatnya kepada PAS.

HJ. AHMAD AMZAD HASHIM
Pengarah
Jabatan Penerangan PAS Pusat
17hb. Oktober 2015


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.