Janganlah Buat Fitnah Politik - Mohammad Agus Yusoff

3:12 PM 0 Comments A+ a-



JANGANLAH BUAT FITNAH POLITIK

Sejak minggu lepas saya di negara China, di sebuah negara yang facebooknya disekat.

Kelmarin semasa di Shanghai, kawan menghubungi saya bertanyakan sama ada saya ada mengeluarkan kenyataan sedemikian: "Sokongan ke atas Tun Mahathir hanya dari kalangan budak-budak sekolah."


Hari ini, sebaik sahaja sampai di tanah air saya membuat kenyataan ini: Saya tidak dihubungi oleh sesiapa untuk mendapat kenyataan sedemikian. Saya tidak membuat kenyataan sedemikian.

Dalam politik, saya tidak menggunakan serangan peribadi terhadap pemimpin saya. Setiap teguran dan pandangan politik yang saya berikan, saya sertakan dengan hujah dan alasan.

Sama ada saya setuju atau tidak dengan tindakan politik Tun Mahathir, saya tidak sesekali akan mengeluarkan atau menulis kenyataan yang tohor daya inteleknya.

Justeru, saya mohon janganlah kita berpolitik dengan terus menabur fitnah. Ingatlah dosa pahala.


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.