Ratu Cantik Dunia di Melaka - Kintan Man

9:41 AM 0 Comments A+ a-



Laporan Media
DEWAN MUSLIMAT PAS NEGERI MELAKA

RATU CANTIK DUNIA DI MELAKA

Dewan Muslimat PAS NEGERI MELAKA memandang serius diatas penganjuran Program Kerajaan Negeri Melaka yang menghadirkan 52 orang ratu cantik dunia dinegeri ini.

Tujuan kerajaan Negeri kononnya untuk menarik peloncongan dinegeri ini.

DMPNM amat menyesali Usaha serta tindakan yang diambil oleh kerajaan Negeri kerana dengan itu mengiktraf Pertandingan RATU CANTIK DUNIA yang secara jelas mengeksploitasi fitrah maruah wanita sekaligus yang tentunya terbukti melanggar Syariat Allah.

Oleh itu DMPNM yang mendukung Dasar PAS iaitu Islam membantah sekeras-kerasnya Penganjuran Program tersebut.

Sesungguhnya Islam mengangkat lagi memartabatkan maruah Wanita.

Banyak lagi usaha yang boleh diambil oleh kerajaan negeri untuk mempromosi Melaka kelestariaan menjana pendapatan negeri melalui bidang perlancungan seperti contoh menaik taraf tempat-tempat pelancungan untuk menarik lebih ramai pelancung, mempromosikan budaya Gotong Royong dikalangan masyarakat Melayu.

Dengan ini PAS Melaka melalui DMPNM menyatakan kesediaan serta kemampuan untuk mentadbir negeri Melaka sesuai dengan lunas-lunas Islam seperti yang termaktub dalam Perlembagaan PAS FASAL 5(1)
TUJUAN yang jelas menyebut iaitu:-

Memperjuangkan wujudnya didalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana didalamnya nilai -nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah.

Hjh.Kintan binti Man
KETUA DEWAN MUSLIMAT PAS
NEGERI MELAKA


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.