Mana RM 2.6 Bilion? - Zulhazmi Shariff

2:41 PM 0 Comments A+ a-



MANA RM2.6 BILION?

The Wall Street Journal (WSJ) sekali lagi mempertahankan kenyataan mereka sebelum ini bahawa RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadi Najib Tun Razak bukannya derma dari dermawan Timur Tengah sebaliknya adalah daripada wang 1MDB melalui anak-anak syarikatnya termasuk SRC International.

Sehingga hari ini tiada sebarang tindakan diambil terhadap WSJ untuk membuktikan dakwaan WSJ tersebut walau pun sebelum ini Najib Tun Razak mengugut akan mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka.


Siapa yang kita rakyat Malaysia hendak percaya??

Wang RM2.6 bilion tersebut dikatakan derma oleh SPRM yang menyiasat isu tersebut. SPRM dalam kenyataan rasminya menyatakan bahawa wang tersebut ialah derma daripada Timur Tengah dan bukannya wang SRC International. Timbalan Perdana Menteri kemudiannya mengatakan beliau sendiri telah berjumpa dengan penderma tersebut. Seterusnya Peguam Negara turut mengesahkan ianya derma dari Timur Tengah malah sejumlah RM2.03 bilion telah dipulangkan oleh Najib kepada penderma. Peguam Negara selepas itu mengarahkan SPRM menghentikan dan menutup kertas siasatan berkaitan isu tersebut.

Selain itu akhbar-akhbar luar negara melaporkan bahawa FBI juga menyiasat beberapa transaksi melibatkan pengaliran wang yang turut melibatkan orang-orang yang rapat dengan Najib Tun Razak.

Siapa kita nak percaya??? SPRM? Peguam Negara? Polis DiRaja Malaysia? Najib Tun Razak?

Sampai bila kegilaan ini hendak dibiarkan? Cukuplah. Cukuplah.

BERANI BERUBAH.
Zulhazmi Shariff.
19022016


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.