Mesej Kepada RHB, Tolong Sampaikan - Zaharuddin Muhammad
MESEJ KEPADA RHB, TOLONG SAMPAIKAN.
RHB online paling tension. 2 kali travel 2 kali kena block entah sebab security apa ntah. Bank lain takde la pulak macam tu.
Hari ini dari pagi sampai sekarang nak tranfer duit masih tak boleh.
Masalahnya, security terlalu ketat. Setiap tab ada password. WEB berat, kalau line slow ter-off automatik. Bila teroff, nak log in balik kena tunggu 10 minit sebab log out tak proper. Urusan online bank lain semua smooth macam biasa. Muamalat, Maybank (3 akaun), Alliance dan HSBC. Semua ok. Tp RHB sampai sekarang tak boleh-boleh. Dari jam 9 pagi.
Semalam 2 kali kena block akaun sebab silap isi security question. Punya la ketat security sampai macam tu sekali. Nak buat transaction baru je kena security, security dan security.
Setiap kali kena block, maka kena call service centre. Setiap kali call, memang kali ke 2 paling cepat boleh bercakap sebab line busy lah, apa lah.
Nak transfer duit habiskan masa separuh hari. Kalau duduk kat oversea mati kering kalau hanya ada RHB online sahaja yang ada.
Lagi satu, takkan nak habis masa separuh hari kat oversea untuk urusan RHB? Masa di oversea sangat mahal sebab tempoh travel kita limited. Lagi pula kos telefon ke Malaysia sangat mahal bagi sesetengah negara.
Kalau tak kerana payment2 via RHB, memang confirm tak wujud RHB dalam kamus kewangan saya.
Kalau orang masuk payment via RHB pun, lepas ni kena pastikan duit tu singgah 1 hari je, then transfer masuk akaun bank yang lebih mudah dan tinggi security.
Maaf, komen sebab geram sangat habis masa dengna RHB online. Kalau ini pertama kali takpe, ni bukan kali pertama kecerewetan RHB.
Tolong sampaikan kepada RHB komen saya ini.
Sekian.
Sila kongsi artikel ini...