1MDB punya cerita.... Habis 1Malaya jadi GILA. - Zulhazmi Shariff

2:00 PM 0 Comments A+ a-



1MDB punya cerita.... Habis 1Malaya jadi GILA.

Bila dibongkar hutang menimbun 1MDB sehingga RM42 bilion maka macam-macam telah berlaku kepada Malaysia.

Secara tiba-tiba Tabung Haji membeli tanah 1MDB dengan harga berpuluh kali ganda. Sehingga sekarang tanah tersebut masih belum dijual walau pun Pengerusi Tabung Haji berkata Tabung Haji akan jual dalam masa terdekat. (terdekat tu sejak isu tu didedahkan, sekarang dah lebih 2 bulan)


Kemudian ditubuhkan satu Pasukan Siasatan Khas yang dianggotai oleh Peguam Negara, Ketua Polis Negara, Ketua Pesuruhjaya SPRM dan Gabenor Bank Negara. Dalam keadaan siasatan sedang dijalankan dengan saksi-saksi dipanggil dan disiasat, tiba-tiba Peguam Negara dipecat. Gabenor Bank Negara "cuti". Dua pegawai tertinggi SPRM "bercuti".

Dalam keadaan itu juga pegawai-pegawai SPRM yang terlibat dalam Pasukan Siasatan Khas telah ditangkap dan disiasat oleh PDRM atas dakwaan cuba menjejaskan demokrasi berparlimen.

Apabila dikritik sana sini maka Ketua Polis Negara umumkan siasatan ke atas pegawai-pegawai SPRM dihentikan sementara untuk mengelakkan persepsi negatif. Boleh pulak dihentikan sementara?? Kalau perbuatan pegawai-pegawai SPRM tersebut adalah serius sehingga boleh menjejaskan demokrasi berparlimen, bagaimana boleh dihentikan sementara?

Menteri Dalam Negeri juga kemudiannya menyatakan siasatan ke atas pegawai SPRM hanya sekadar siasatan, bukan bermaksud mendakwa dan sebagainya. Hanya siasata. Dah gila jenis apa pula siasat tanpa ada apa-apa tindakan.

Dengan tiba-tiba juga pegawai tinggi SPRM ditukar serta merta ke Jabatan Perdana Menteri oleh Ketua Setiausaha Negara. Apabila dikritik, dibatalkan pula perpindahan. Semuanya konon untuk mengelakkan persepsi.

Hahahahahah HEBAT permainan Umno. Tapi jangan ingat rakyat Malaysia semuanya bodoh mcm Menteri Umno dan ahli-ahli Umno.

Tunggu lah masanya akan sampai juga.

BERANI BERUBAH.

ZULHAZMI SHARIFF
10082015


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.