Angkatan Muda Keadilan Menyokong Bersih 4

9:40 PM 0 Comments A+ a-



KENYATAAN MEDIA : ANGKATAN MUDA KEADILAN MENYOKONG BERSIH 4

Angkatan Muda Keadilan menyatakan sokongan penuh kepada Himpunan Bersih 4, yang bakal berlangsung di tiga bandar utama, Kuala Lumpur, Kuching dan Kota Kinabalu pada 29 dan 30 Ogos ini. Himpunan ini adalah bagi mendesak peletakan jawatan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan juga menuntut satu kerajaan yang bersih dan telus - di saat beliau dan kerajaan yang dipimpinnya berhadapan dengan krisis kepimpinan dan integriti yang paling teruk dalam sejarah negara ini.


Bersih 4 adalah satu amalan demokrasi yang menjadi hak setiap rakyat Malaysia seperti yang termaktub di dalam Perlembagaan. Hak untuk berhimpun dengan aman bagi menyatakan pendirian adalah amalan yang biasa dan sejarah siri himpunan yang lalu membuktikan bahawa bilamana aparatus kerajaan seperti Polis Di Raja Malaysia memberikan kerjasama penuh kepada penganjur, himpunan dapat dijalankan secara aman dan terkawal.

Bagi menzahirkan sokongan Angkatan Muda Keadilan kepada Bersih 4, beberapa acara telah diatur menjelang himpunan Bersih 4;

1 - Ceramah Selamatkan Malaysia : BERSIH 4

21 Ogos, Jumaaat - Tumpat, Kelantan
22 Ogos, Sabtu - Seberang Jaya, Pulau Pinang
23 Ogos, Ahad - Bagan Datok, Perak
25 Ogos, Selasa - Kuala Perlis, Perlis
27 Ogos, Rabu - Sungai Petani, Kedah
27 Ogos, Rabu - Ampang, Selangor

2 - Jelajah Bersih : Konvoi Bermotor
23 Ogos, Ahad bermula di Dataran Kemerdekaan Shah Alam

3 - Siri DIalog Anak Muda : Selamatkan Malaysia

Angkatan Muda Keadilan juga mengerakkan mobilisasi anggota kami dari seluruh negara untuk menyertai Himpunan Bersih 4, di Kuala Lumpur, Kuching dan Kota Kinabalu. Angkatan Muda Keadilan juga menyeru semua anak muda di negara ini, untuk turut sama menyertai Bersih 4 bagi menzahirkan penentangan kita terhadap segala bentuk kepincangan, kezaliman dan kebobrokan kerajaan Barisan Nasional. Bersama selamatkan Malaysia demi masa depan kita.

Dr AFIF BAHARDINTimbalan Ketua Angkatan Muda KEADILAN
20 Ogos 2015




Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.