BERSIH 4: Imej Presiden PAS dan Parti Diperlekeh - Nasrudin Hassan

10:35 PM 0 Comments A+ a-



BERSIH 4: IMEJ PRESIDEN PAS DAN PARTI DIPERLEKEH.

Penerangan PAS Pusat kesal dan dukacita dengan paparan klip aksi 2 peserta BERSIH 4 yang memijak gambar YB Dato' Seri Presiden PAS ketika himpunan sedang berlangsung, sebagaimana yang sudah dilaporkan oleh berita tempatan dan viral pula di Facebook dan YouTube.

Lebih dikesalkan apabila imej Dato' Seri Tuan Guru di"superimpose" berpelukan dengan Perdana Menteri Najib untuk memberi gambaran seolah-olah Presiden PAS dan Presiden UMNO serta kedua-dua parti berseteru ini bersekongkol.


Saya mendesak agar pihak penganjur BERSIH 4 segera tampil menjelaskan sama ada gambaran sebegitu adalah sebahagian dari strategi kempen BERSIH 4 untuk meraih sokongan, mengambilkira penglibatan meluas kepimpinan DAP dan GHB di dalam himpunan kali ini yang umum ketahui sememangnya galak membuat fitnah mengaitkan PAS dengan UMNO.

Sekiranya itulah pendirian BERSIH, maka jelaslah BERSIH tidak langsung menghargai sumbangan PAS dan jasa Unit Amal PAS yang gigih memberi sokongan selama ini.

Sekiranya BERSIH masih menghargai PAS maka sekurang-kurangnya kami boleh menjangkakan kenyataan maaf dalam tempoh 48 jam ini dan jaminan bahawa gambaran tersebut bukanlah sebahagian dari agenda BERSIH dan aksi tidak sopan sebegitu tidak akan diulangi.

Kepada ahli dan penyokong gerakan Islam ini diharap anda tenang berdepan provokasi sebegini. Inilah masanya kita menunjukkan sikap jiwa besar kita ketika berdakwah dan memohon doa pertolongan dari Allah swt tatkala ayahanda Tuan Guru Presiden dan perjuangan jamaah ini difitnah sebegini rupa.

Jaga tuturkata, tunjukkan kelembutan dalam ketegasan dan jauhi sikap kasar dan biadap. Contohilah akhlaq baginda Rasulullah saw yang sabar dan tsabat dalam perjuangan meskipun baginda dilempar najis dan batu.

Dalam usaha kita melebarkan mesej Islam, inilah masanya kita mencontohi resam Rasulullah saw, bukannya bertukar menjadi Che Guevara.

"Istiqamah Sehingga Kemenangan"

Nasrudin Hassan
Ketua Penerangan PAS Pusat



Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.