Himpunan Membantah Pencerobohan Masjid Al-Aqsa - Khalil Hadi

8:47 AM 0 Comments A+ a-



Kenyataan Media Rasmi
Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM)

HIMPUNAN MEMBANTAH PENCEROBOHAN MASJID AL-AQSA

1. Keangkuhan Zionis Israel terus menerus menceroboh kiblat pertama umat Islam telah membakar kesabaran kaum Muslimin untuk bangkit menentang kebiadaban tersebut.

2. Tindakan Yahudi ke atas Masjid al-Aqsa itu jelas paluan gendang ke arah kobaran untuk mencetuskan peperangan.

3. Seluruh dunia Islam percaya, umat Islam Palestin tidak akan hanya melihat sahaja pencabulan sedemikian. Sebaliknya mereka akan bangkit menentang dan mempertahankan rumah Allah itu.

4. Semangat Intifadhah tidak pernah padam dan Zionis Israel perlu bersedia menghadapi kekuatan yang pasti lebih menggerunkan dari yang pernah dihadapi sebelum ini.

5. Sebagai solidariti dan maruah Islam, Dewan Pemuda PAS akan mengadakan himpunan sokongan ke atas perjuangan umat Palestin mempertahankan Masjid al-Aqsa.

6. Himpunan tanggal Jumaat, 2 Oktober 2015 di hadapan Kedutaan Amerika Syarikat, Kuala Lumpur selepas solat Jumaat itu nanti juga adalah pernyataan bantahan terhadap Israel atas kerakusan mereka itu.

7. Kami menyeru umat Islam khususnya anak muda hadir menyatakan sokongan dan berdiri atas dasar maruah dan semangat cintakan keamanan sejagat.

Sekian.

MUHAMMAD KHALIL ABDUL HADI
Timbalan Ketua,
Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM).

Selasa, 29 September 2015 | 15 Zulhijjah 1436H


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.