Ahmad Maslan Layak Masuk Maharaja Lawak dan Boleh Menang - Khairuddin Abu Hassan

4:16 PM 1 Comments A+ a-



AHMAD MASLAN LAYAK MASUK MAHARAJA LAWAK DAN BOLEH MENANG !!

Mentaliti ahmad maslan ni memang haprak!! Suruh dia masuk pertandingan maharaja lawak insya-allah boleh jadi juara!! Timbalan menteri yang seringkali mempersendakan kebodohan dirinya sendiri!!

Cakap memang senang untuk mencari rezeki yang halal buatlah dua atau tiga kerja!! Apa ahmad maslan ingat manusia ni robot ka??


Dalam penghidupan seharian bukan soal untuk mencari rezeki siang malam saja tetapi dalam masa yang sama kita perlu seimbangkan juga dengan mempunyai masa untuk keluarga khususnya mendidik anak-anak yang memerlukan masa bersama ibu-bapanya setiap hari.

Penghidupan kita bukan harus memperhambakan diri siang malam untuk mencari rezeki sehingga anak-anak terabai dari segi pengawasan dan pendidikan dari ibu-bapa mereka. Anak-anak juga memerlukan masaluang bersama ibu-bapa serta institusi kekeluargaan turut memerlukan ruang masa untuk bersama-sama setiap hari bagi menjalinkan keakraban kekeluargaan!!

Namun, kita tak hairanlah kenyataan ini datangnya dari pemimpin-pemimpin umno masakini yang cukup bangang!! Mereka ni terlalu angkuh!! Cakap dan tutur kata lebih cepat dari otak mereka!! Inilah kualiti pemimpin umno pada hari ini!! Teramat bengap!!

Hakikatnya, pada hari ini pentadbiran kerajaan teruk!! Kos sara hidup meningkat tak selari dengan peningkatan pendapatan rakyat!!

Kalau kerajaan effektif; satu kerjaya pun dah cukup untuk tampung hidup keluarga seperti zaman tun dr mahathir mohamad memimpin tanahair kita suatu masa dahulu.

Zaman kepimpinan tun dr mahathir kita juga hadapi gawat ekonomi dunia yang cukup parah namun keseluruhan rakyat boleh hidup selesa!!

Ini membawa erti pentadbiran kerajaan masakini tidak cekap serta tidak effektif lagi!! Kemungkinannya terlalu ramai pemimpin-pemimpin masakini otak mereka berada dalam lutut bukan di kepala kot??!!

Bagi tahu ahmad maslan jangan bandingkan kerjaya orang politik dengan golongan marhaen!! Kerjaya orang politik nempunyai pelbagai kemudahan sampingan dan sumber pendapatan yang boleh datang bergolek dari banyak sumber mudah!! Kenapalah ahmad maslan ni bengap sangat!!

Tak habis-habis suka buat kenyataan bodoh yang tidak munasabah yang boleh mengguris hati nurani rakyat jelata!! Cukup-cukup lah ahmad maslan!!

Kenyataan-kenyataan bangang yang macam inilah membuatkan rakyat semakin menyampah dengan umno, bn serta kerajaan!!

Tapi saya tetap yakin ahmad maslan tetap terbaik untuk pertandingan maharaja lawak kerana sifat semulajadinya itu boleh memenangkan beliau secara spontan!!


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.