Pembunuhan kejam pegawai tinggi kerajaan Anthony Kevin Morais - Jauhar Mohd Dawi

9:27 PM 0 Comments A+ a-



Kenyataan media
Pembunuhan kejam pegawai tinggi kerajaan Anthony Kevin Morais

1) Susulan daripada kejadian pembunuhan kejam Timbalan Ketua Bahagian Bicara dan Rayuan di Jabatan Peguam Negara Anthony Kevin Morais pada hari semalam, Parti AMANAH Negara Negeri Melaka merasakan kegusaran sehubungan perkara ini. Tidak sepatutnya pembunuhan kejam ini berlaku di dalam negara kita yang di katakan aman dan damai seperti mana yang di laungkan selalu oleh menteri-menteri.


2) Kejadian sebegini pernah berlaku juga kepada Timbalan Ketua Pengarah Kastam Datuk Shaharuddin Ibrahim ditembak mati di Putrajaya pada 26 April 2013 di mana beliau di tembak semasa dalam perjalanan ke tempat kerja.

3) Parti Amanah Negara Melaka merasakan kejadian sering berlaku semasa pegawai-pegawai ini melakukan siasatan dan pendakwaan dalam kes profile tinggi. Adakah semua kejadian ini menjadi "trend" untuk penjenayah untuk melepaskan diri mereka dengan membunuh pegawai-pegawai yang sedang melakukan pendakwaan kes mereka.

4) Sehubungan ini kami mendesak kepada Kerajaan dan Ketua Polis Negara melakukan perubahan dalam aspek keselamatan kepada pegawai-pegawai kerajaan sekiranya mereka sedang melakukan siasatan yang boleh menggugat keselamatan nyawa mereka. Sekiranya mereka merasakan diri mereka diancam ataupun di ugut, pihak Polis perlu melindungi mereka sehingga kes kendalian mereka selesai.

5) Kami mendesak juga pihak Polis melakukan siasatan yang telus di lakukan agar tidak ada sesiapa pun yang terlepas dari kes pembunuhan kejam Kevin Anthony Morais yang berkhidmat cemerlang selama beliau bekerja.

6) Akhir kata, kami dari Parti Amanah Negara Melaka mengucapkan sekalung takziah kepada keluarga mendiang Anthony Kevin Morais. Kematian beliau adalah satu pengorbanan besar bagi negara dan kami juga berbangga dengan mendiang yang begitu berdedikasi dalam menjalankan tugas beliau.

Jauhar Mohd Dawi
Timbalan Pengerusi Parti Amanah Negara Melaka.


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.