Yaakob Osman: Persoalan yang lebih penting adalah seperti berikut .....

12:30 AM 0 Comments A+ a-



Selamat Pagi dan Salam 1Malaysia.

Perkembangan sehari dua ini dengan pemberhentian Gani Patail sebagai AG, dengan rombakan kabinet sangat lah menarik.

Tetapi yang lebih menarik pada saya ialah melihat bagaimana cytros2 berusaha sedaya upaya menghalalkan RM2.6 billion yang masuk ke dalam account PM . Yes we can say loudly about it now kerana TSMY telah menyatakannya loud and clear. PM juga tidak pernah menafikan nya other than saying bukan kegunaan peribadi .

Setelah mereka gagal menafikan bahawa wang tersebut masuk kedalam account PM, sekarang strategy mereka adalah tidak menafikan tetapi merasionalkan nya dengan membuat andaian bahawa masa Tun juga begitu. Bolehkah kita terima?

Tak kesah lah.. pada saya episod ini sangat penting .. kerana setakat ini yang kita tahu .. Wang tersebut datang nya dari Pak Arab. WSJ melaporkan wang tersebut datang dari Falcon Bank kepunyaan Aabar iaitu sebuah syarikat Abu Dhabi. This is a fact not disputed and adalah menjadi core kepada siasatan Task Force .

Persoalan yang lebih penting adalah seperti berikut:

1. Adakah wang tersebut asal usulnya datang dari SRC/1MDB ?

2. Adakah wang tersebut derma ihsan Pak Arab?

Saya lebih suka kalau wang tersebut asalnya duit itu di 'laundery' melalui 'transaksi perniagaan' 1MDB masuk semula untuk digunakan sebagai modal pilihanraya oleh satu dari parti yang bertanding melalui Aabar.

Kerana apa ? kerana itu duit Malaysia dan kita tidak berhutang budi dengan mana mana pihak. Samada PM bersalah atau tidak pada saya adalah perkara kedua,

Bagaimana pula kalau wang tersebut adalah ihsan pihak luar terutama nya Pak Arab? Adakah di kemudian hari kita terpaksa bend backward dan membiarkan negara kita disodom berulang kali oleh mereka? (maaf saya tak jumpa perumpaan lain dalam bahasa melayu).

Ini adalah sesuatu yang sangat merbahaya kerana kita menjual maruah negara kepada negara atau orang lain hanya kerana tamak kuasa.

Wang siapa pula yang kita nak ihsankan pada PRU14? Pak Arab? American? Israel?

Pantun melayu yang ni sangat sesuai bab terhutang budi:

Baik-baik makan keladi
Keladi itu ada miangnya
Baik-baik termakan budi
Budi itu ada hutangnya

Jadi saya menyeru rakan rakan saya dan semua yang lain yang menyokong UMNO/BN , terutama sekali ahli ahli UMNO itu sendiri untuk mengambil sedikit masa dan merenung ke dalam diri kita sendiri. Apakah ini kesudahannya yang kita mahu? Kedaulatan negara kita di jual kerana kuasa dan kedudukan?

Masa masih ada untuk kita betulkan keadaan. Jangan putus asa dan melihat tiada apa lagi dapat kita lakukan. Teruskan lah memberi tekanan kepada Ketua ketua anda samada diperingkat bahagian negeri mahupun Negara.. tell them we cant do this anymore.

Ini bukan sekadar kecewa kehilangan jawatan DPM, ini bukan sekadar hendak menjaga periuk nasi sendiri.. This is our country we are talking about.

Jangan biarkan kita di jajah lagi ..kali ini dengan jajahan kewangan dan ekonomi.

Jangan biarkan polisi dan tadbir urus negara kita di remote control oleh orang luar!

Itulah yang akan berlaku kalau kita biarkan ..Ini lah masa nya orang2 UMNO menunjukkan bahawa slogan untuk AGAMA BANGSA DAN TANAHAIR itu bukan lah sekadar manis manis di bibir sahaja.

This is the time for you to show us that you mempunyai darah yang sama macam our founding fathers yang mengasaskan negara ini dan berjuang tanpa imbuhan//apa yang mereka mahu adalah negara yang merdeka !

Saya orang melayu dan orang Malaysia and proud of it !

Wasalam


Yaakob Osman
 



--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.