Pasukan Petugas Khas mula diganggu - Tuan Ibrahim Tuan Man

7:18 PM 0 Comments A+ a-



Pasukan Petugas Khas mula diganggu



Seperti yang dijangka daripada kenyataan saya semalam, Pasukan Petugas Khas mula diganggu dengan tuduhan-tuduhan dan khabar angin yang bakal mengganggu kelancaran penyiasatan ke atas skandal 1MDB.


Ura-ura yang sedang melanda Gabernor Bank Negara Tan Seri Zeti Akhtar Aziz selepas kemunculan blog misteri ekoran pemecatan Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Tan Sri Abdul Gani Patail adalah buktinya. Mereka yang menyiasat kini dilihat menjadi sasaran siasatan yang tidak tahu lagi hujung pangkal tuduhannya.

Di sini, saya ingin mengulang gesaan saya kepada Tan Sri Zeti agar mendedahkan semua identiti para penyiasat di Pasukan Petugas Khas kepada pihak awam dengan kadar segera.

Ini adalah langkah terbaik untuk melindungi mereka dan membolehkan mereka terus menyiasat tanpa sebarang kerisauan melalui sokongan rakyat.

Dengan pendedahan itu, sebarang tindakan kepada mana-mana penyiasat Pasukan Petugas Khas yang sudah diketahui umum pada waktu ini akan mendatangkan kesan buruk pada kerajaan kerana ia hanya menguatkan persepsi bahawa segala tuduhan ke atas 1MDB dan juga Perdana Menteri adalah benar.

Peristiwa sabotaj dengan memecat salah seorang penyiasat seperti Tan Sri Abdul Gani Patail dan memindahkan 4 ahli PAC ke kabinet tatkala siasatan sedang rancak dilakukan tidak boleh dibiarkan berulang lagi. Diharap Tan Sri Zeti dapat bertindak segera.

Tuan Ibrahim Tuan Man
Timbalan Presiden PAS
30 Julai 2015




--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.