Pendirian rasmi Badan Perhubungan PAS Negeri Pahang (BPPNP).

12:40 PM 0 Comments A+ a-



KENYATAAN PESURUHJAYA PAS NEGERI PAHANG

Pendirian rasmi Badan Perhubungan PAS Negeri Pahang (BPPNP).

Segala pujian yang tidak terhingga bagi Allah swt, Rabb yang mentadbir sekalian alam, selawat dan salam atas junjungan Nabi Muhammad s.a.w juga ke atas kaum kerabatnya serta mereka yang beriman dan beramal soleh di sepanjang zaman.

1. Perkembangan politik PAS selepas muktamar ke-61 baru-baru ini telah menyaksikan bagaimana berlakunya pergolakan dalaman PAS, hingga tertubuhnya GHB atau Gerakan Harapan baru telah dilancarkan oleh beberapa orang bekas pemimpin PAS yang tidak dipilih pada muktamar ke-61 yang lalu.

2. GHB kelihatan begitu giat membuat pelancaran di seluruh negara termasuklah di beberapa kawasan di negeri Pahang. BPPNP dengan ini menegaskan bahawa seluruh kepimpinannya tetap Istiqamah bersama PAS dan kepimpinan Ulama serta akan terus memperjuangkan dasar yang dibawa oleh PAS sejak ianya ditubuhkan iaitu yang berteraskan kepada Al-Qur'an, Hadis, Ijma dan Qias.

3. PAS Pahang akan tetap terus bertindak sebagai sebuah badan dakwah untuk mengajak manusia keseluruhannya kepada Islam yang Syumul dan juga sebagai sebuah parti politik untuk membela dan memperjuangkan isu-isu rakyat serta berusaha untuk menumbangkan rejim Barisan Nasional yang sekian lama memerintah Malaysia bukan di atas dasar Islam yang adil.

4. Berdasarkan laporan yang diterima dan juga bukti-bukti rakaman ceramah dan penerangan oleh pemimpin GHB yang sering memburukkan pemimpin PAS dan juga bahasa yang menunjukkan bahawa mereka tidak lagi bersedia untuk bersama dengan kepimpinan PAS, sehinggakan telah berkali-kali diwar-warkan untuk menubuhkan parti baru, maka PAS Pahang melihat ini sebagai suatu perkara yang memburukkan imej PAS.

5. Maka dengan ini PAS Pahang selaras dengan arahan daripada kepimpinan PAS pusat untuk tidak membenarkan sama sekali ahli-ahli PAS Pahang untuk terlibat dengan apa jua aktiviti GHB dan tidak membenarkan GHB menggunakan premis milik PAS untuk sebarang aktiviti mereka dan ianya dianggap sebagai melanggar etika parti serta adab-adab berjamaah.

6. PAS Pahang juga menyeru kepada ahli-ahli PAS supaya menjaga adab-adab berhujah, jaga ukhuwwah dan peliharalah adab-adab sebagai seorang muslim, "Tajamkan hujah dan jangan tajamkan lidah", kerana ianya membawa keburukan di dunia dan akhirat serta memburukkan syakhsiah sebagai seorang anggota jamaah Islam yang sedang mendokong gerakan Islam yang mulia.

7. PAS Pahang juga menyeru kepada ahli PAS agar tidak menyebarkan sebarang bentuk berita fitnah, keji mengeji, cela mencela yang akhirnya membawa kepada sengketa yang berpanjangan. Segala bentuk masalah mestilah diuruskan dengan sebaik-baiknya berserta sikap toleransi dan berakhlak agar terpancar syakhsiah Islamiyyah dikalangan ahli-ahli PAS.

8. PAS Pahang juga membuka seluas-luasnya pintu rundingan dan cadangan kepada sesiapa sahaja asalkan ianya bertujuan untuk kebaikan PAS, PAS Pahang juga meminta semua rakan-rakan pakatan menghormati pendirian PAS terhadap Islam kerana itu adalah dasar PAS yang tidak mungkin boleh diubah sehingga ke hari kiamat.

"Umat akhir zaman pasti akan mendapat kemuliaan jika sekiranya mereka mengambil sesuatu yang menyebabkan umat terdahulu mendapat kemuliaan iaitu Islam" ( Imam Malik)

Allahuakbar, Allahuakbar, Allahuakbar.

ISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN

YB Ustaz Rosli Abdul Jabar
Pesuruhjaya PAS Negeri Pahang.


s


--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.