Teruskan Agenda Perubahan Negara - Dr. Mahfodz

10:29 PM 0 Comments A+ a-



Kenyataan Media
Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat (DUPP)

TERUSKAN AGENDA PERUBAHAN NEGARA


1. DUPP menzahirkan rasa simpati kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin (TSMY) yang telah dilucutkan daripada jawatan Timbalan Perdana Menteri pada 28 Julai yang lalu dan mengharapkan beliau sabar dengan ujian. Perlucutan itu dipercayai mempunyai kaitan dengan kelantangan TSMY yang mula bersuara mengenai isu 1MDB.

2. Walaubagaimanapun, keadaan itu diharap tidak melemahkan semangat TSMY untuk meneruskan agenda perubahan negara yang kian dihimpit pelbagai skandal di dalam mahupun di luar negara. Apa yang lebih utama adalah usaha ke arah Malaysia yang lebih baik ini mendapat dokongan bersama oleh semua pihak.

3. TSMY seharusnya bertindak lebih lantang dalam menyampaikan pandangan-pandangan mengenai pelbagai kemelut yang melanda negara akhir-akhir ini. Isu skandal terbesar 1MDB dan Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA) adalah antara isu yang menjadi perhatian ramai pihak ketika ini dan ia bakal menentukan masa depan negara.

4. DUPP juga mengalu-alukan TSMY bersama-sama PAS untuk berganding bahu meneruskan agenda perubahan ini ke arah Malaysia yang lebih sejahtera. PAS menyatakan kesediaan untuk menerima sesiapa sahaja yang bersedia untuk berjuang meneruskan agenda perubahan seterusnya memartabatkan Islam di bumi Malaysia.

Sekian.

DATO' DR. MAHFODZ MOHAMED
Ketua,
Dewan Ulamak PAS Pusat.

Khamis, 30 Julai 2015 | 14 Syawal 1436H

 


--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.