Muhyiddin Yasin Tersingkir - ZulHazmi Shariff

3:30 PM 0 Comments A+ a-



MUHYIDDIN YAASIN TERSINGKIR.

Pengumuman rombakan Jemaah Menteri oleh Perdana Menteri menyaksikan Tan Sri Muhyiddin Yaasin dikeluarkan daripada anggota Jemaah Menteri. Mulai esok beliau bukan lagi Timbalan Perdana Menteri Malaysia dan juga bukan lagi Menteri Pendidikan.

Tan Sri Muhyiddin walau bagaimana pun masih lagi Timbalan Presiden Umno merangkap Timbalan Presiden Barisan Nasional.


Apa yang menariknya sebelum ini Majlis Tertinggi Umno membuat keputusan menangguhkan pemilihan parti sehingga 2017, maka dengan itu Muhyiddin akan terus kekal sebagai Timbalan Presiden Umno sehingga 2017 melainkan ada percaturan lain yang berlaku.

Bukan sahaja Muhyiddin akan terus kekal sebagai Timbalan Presiden Umno, banyak lagi jawatan-jawatan lain akan terus kekal dan berguguran sepanjang tempoh sehingga 2017.

Paling sadis ialah sayap Pemuda Umno. Apabila pemilihan ditangguhkan ini bermakna pemimpin-peminpin pemuda yang bercadang bertanding jawatan Ketua Pemuda Umno peringkat pusat, negeri dan bahagian ada yang akan terlepas had umur pemuda. Kesian mereka. Sudah banyak melabur melobi tiba-tiba pemilihan ditangguhkan. Projek-projek yang ditunggu juga akan ikut terlepas bersama penangguhan pemilihan dan rombakan Jemaah Menteri.

Adakah mereka ini hanya tunggu dan lihat merenung nasib??? Parti Melayu mesti ada jiwa pahlawan Melayu. Mesti lawan. Takkan nak tunggu saja.

Sekarang dengan tersingkirnya Muhyiddin daripada Jemaah Menteri, beliau boleh mengetuai gerakan pembaharuan Umno. Umno mesti dipertahankan. Dalam keadaan Umno terkecamuk dengan pergeseran dalaman, ayuh kita semua rakyat Malaysia yang sayangkan Malaysia bersama tinggalkan Umno kepada orang Umno. Tinggalkan Umno dan bersama Gerakan Rakyat selain Umno itu lebih baik. Kita mesti jaga Malaysia.

Malaysia akan lebih baik tanpa Umno. Malaysia akan lebih aman sejahtera tanpa Umno. Umno sudah lama menjahanamkan Malaysia dan menjahanamkan diri mereka sendiri. Sekarang masa yang terbaik untuk kita bersatu Selamatkan Malaysia demi masa depan kita.

BERANI BERUBAH.

ZULHAZMI SHARIFF
28072015

 



--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.