SAMM Johor: Penyingkiran Muhyiddin Mengejutkan Rakyat Johor

11:30 PM 0 Comments A+ a-



Kenyataan Umum
28 Julai 2015

Penyingkiran Muhyiddin Mengejutkan Rakyat Johor


Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Johor terkejut dengan keputusan drastik Najib Razak untuk menyingkirkan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam satu pelan menyelamatkan dirinya untuk terus kekal sebagai Perdana Menteri. Ternyata tindakan Najib ini memperlihatkan kesungguhan Najib untuk menghukum mereka-mereka yang kritis terhadap isu pentadbirannya terutama 1MDB.

SAMM Johor amatlah bersimpati dengan UMNO Johor rentetan daripada peristiwa penyingkiran Muhyiddin ini. Sudah pastilah harapan UMNO Johor untuk melihat seorang Perdana Menteri dari BANGSA JOHOR kian malap.

Rentetan itu, SAMM Johor cuma ingin mengemukakan persoalan kepada UMNO Johor termasuklah kepada Menteri Besar Khaled Nordin, sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Johor dan juga Ahli-Ahli Parlimen dari UMNO Johor seperti Shahrir Samad, Nur Jazlan dan sebagainya, apakah pendirian UMNO Johor berhubung perkara ini? Adakah UMNO Johor rela melihat Najib membuli rakan senegeri mereka?

Malah, seharusnya Ahmad Maslan, Azalina Othman Said dan barisan anggota kabinet dari Johor sepatutnya tidak menerima perlantikan jawatan itu sebagai tanda setiakawan terhadap nasib Muhyiddin yang tersingkir. Begitu juga, Hishamuddin Hussein. Adakah anda akan mengikut telunjuk sepupu anda ataupun anda akan setia bersama Johor?

Kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin, SAMM Johor amat simpati kerana anda telah menjadi mangsa kerakusan politik Najib Razak. SAMM Johor berharap agar Tan Sri ingat akan petikan kata-kata, Belum pernah dalam sejarah, anak Johor tunduk dan mengalah dalam menghadapi cabaran. Tan Sri perlu segera membawa usul undi tidak percaya kepada Najib Razak dalam persidangan Parlimen akan datang.

Hadzril Ridzal Husin
Penyelaras SAMM Johor

 
--


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.