Selamatkan Negara: Hadir Bersih 4.0 - Husam Musa

6:55 PM 0 Comments A+ a-



SELAMATKAN NEGARA: HADIR BERSIH 4.0

Sebagai rakyat biasa Malaysia tercinta, apa yang boleh saya lakukan untuk menyelamatkan negara saya Malaysia pada hari ini?
Ringgit menjunam sebahagiannya kerana hilang keyakinan terhadap kepimpinan negara dan krisis yg dicetuskan 1MDB. Jika ringgit terus menjunam, negara mungkin bangkrap.


Kepimpinan yang dikaitkan dengan jenayah ekonomi yang menjadi punca krisis enggan melepaskan jawatan.
Institusi utama negara pula menjadi mangsa sepak terajang politik.

Jawapnya: Saya mesti ikut sama berhimpun menyatakan tuntutan untuk selamatkan negara ini: bagi pihak diri saya dan anak cucu saya.

Ini selari dgn pendirian guru politik Islam negara ini, al Marhum Tok Guru Nik Aziz seperti kata-kata di bawah:

"Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata akan ada perhimpunan Bersih 4.0 jika isu-isu berkaitan dengan tuntutan pilihan raya bersih dan adil tidak diselesaikan dengan segera.

“Bila timbul masalah Bersih (perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April lalu), Syeikhul Azhar, Mufti Mesir masa itu mengatakan perhimpunan yang berlaku di Mesir haram. “Tetapi rakyat Mesir membandingkan dengan fatwa Dr Yusuf Al-Qardawi melalui buku ditulis beliau dan hasilnya tujuh juta rakyat Mesir turun ke jalan kerana fatwa Qardawi betul,” katanya.
…..............
Sekalipun saya kurang sihat, InsyaAllah Saya cuba sedaya upaya akan hadhir hari kedua Bersih 4.

Yb Dato Hj Husam Musa
28 Ogos 2015



Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.