Bersama Memikul TanggungJawap Memelihara Keharmonian Kaum - Faiz Fadzil

2:16 AM 0 Comments A+ a-



BERSAMA MEMIKUL TANGGUNGJAWAB MEMELIHARA KEHARMONIAN KAUM.

Keunikan negara ini adalah latarbelakang sosialnya yang berbilang kaum dan agama. Islam menuntut keamanan, keharmonian, kemajuan, kekayaan dan hormat-menghormati.

Insiden memijak gambar 2 pemimpin utama parti Melayu negara ini mencetuskan kemarahan ahli-ahli kedua-dua parti tersebut, sedangkan tuan mangsa tidak pula bersuara. Insiden tersebut menjadi lebih panas kerana ia berlaku dalam himpunan aman Bersih 4.0 dan orang yang memijak pula bukanlah Melayu.


Kedudukan gambar diletakkan sebegitu rupa seolah-olah dirancang pihak tertentu bagi memburukkan nama baik himpunan aman yang dihadiri ratusan ribu rakyat Malaysia pelbagai kaum. Insiden tersebut juga seolah-olah satu usaha pihak tertentu bagi mencetuskan ketegangan kaum demi survival politik dan pemerintahan.

Bukankah lebih baik dan bermakna jika mereka menyuarakan kemarahan mereka terhadap pemerintah yang tidak pedulikan rakyat terutamanya Melayu. Hutang 1MDB sebanyak RM42 billion pasti akan ditanggung bebannya oleh rakyat dan wang akaun peribadi Perdana Menteri sebanyak RM2.6 billion tidak pula dikongsi bersama semua Melayu. Bebanan gst dan kos sara hidup yang tinggi tidak dipedulikan dalam keadaan 40% pendapatan Melayu di bawah RM2000 sebulan.

Bangkitlah wahai Melayu mengubah sistem pemerintahan yang korup ini dan bebaskan negara ini daripada cengkaman penindasan, penyelewengan dan ketidakadilan. Insiden memijak gambar pemimpin tersebut biarlah diselesaikan di antara pihak yang terbabit. Usahlah insiden tersebut dijadikan api perkauman yang merugikan rakyat dan negara.

AMANAH kepada rakyat dan negara dengan memelihara keharmonian kaum dan bersama membina ekonomi negara yang lebih mampan dan berkebajikan.

FAIZ FADZIL
Pengarah Komunikasi
Pemuda AMANAH
3 September 2015


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.