Jika benar Tony Pua terlibat dalam isu ini, dia sepatutnya dihukum dengan hukuman yang berat - Zaharudin Muhammad.

2:09 AM 0 Comments A+ a-



Jika benar Tony Pua terlibat dalam isu ini, dia sepatutnya dihukum dengan hukuman yang berat. Kekecohan ini telah mengakibatkan wujudnya sentimen pelabur luar terhadap kewangan negara. Akibatnya matawang jatuh dan pelabur lari. Bebannya rakyat yang tanggung. Pada 3 September baru-baru ini, saya melihat saham di bursa, Net Local Retail sebanyak 4.54 milion, Local Institution sebanyak 198.19 million manakala Foreign pula - 202.73 (negatif).

Saya juga mengkritik UMNO dan Najib dalam isu 2.4 billion, ketidak ketelusan sistem dan penyiasatan yang mempunyai unsur 'conflict of interest' menyebabkan kes ini tidak akan ada penghujungnya.


Saya bukan sahaja anti UMNO dan BN, tetapi dalam masa yang sama anti atau mungkin lebih anti untuk orang yang jemput kuasa luar untuk jatuhkan BN. Kuasa besar dan kuasa luar ni bukan badan kebajikan, justeru mereka tidak akan tolong kita percuma.

Sebab itu saya mengkritik mahathir yang pecat DS Anwar secara zalim akhir 90an. Saya juga mengkritik mereka yagn terlibat jatuhkan Tan Sri Khalid dengan fitnah yagn dibuat-buat. Sebagaimana saya juga mengkritik mereka-mereka yang fitnah PM jika ia adalah fitnah.

Saya tidak sokong PM tetapi dalam masa yagn sama saya juga tidak sokong orang yang fitnah orang sekalipun orang itu adalah musuh. Firman Allah swt: "Dan jangan sekali-kali kebencian kamu terhadap sesuatu kaum itu mendorong kamu kepada tidak melakukan keadilan. Hendaklah kamu berlaku adil (kepada sesiapa jua) kerana sikap adil itu lebih hampir kepada taqwa. - (Al-Maidah: 8).

Selamatkan Malaysia oleh rakyat Malaysia dan rakyat malaysia perlu menolak mereka yang mempunyai kepentingan dan perjanjian dengan 'pihak luar' yang berkepentingan.

Balik kepada sistem Islam, maka kes seperti 1MDB, tuduhan terhadap Najib akan selesai secepat mungkin sama ada Najib bersalah atau tidak. Dalam masa yang sama ia akan dapat menutup lubang pihak luar campur tangan dalam urusan dalaman negara kita apabila sistem kita sendiri dapat menyelesaikan masalah kita.

Sekian.

- Zaharudin Muhammad.
https://www.facebook.com/pages/Zaharudin-Muhammad/312456128784829






Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.