Selamatkan Duit Pelabur PNB dan Tabung Haji Daripada Sukuk 1MDB - Wan Ahmad Fayhsal

10:42 PM 0 Comments A+ a-



SELAMATKAN DUIT PELABUR PNB DAN TABUNG HAJI DARIPADA SUKUK 1MDB

oleh:
Wan Ahmad Fayhsal

Sudah sampai masanya Tun Ahmad Sarji dan lembaga pengarah PNB serta Lembaga Tabung Haji melantik "receiver" bagi mengutip duit pelaburan PNB dan Tabung Haji dalam Sukuk Bandar Malaysia 1MDB yang kini terkontang kanting berhadapan dengan "default" seterusnya "insolvency".

Duit rakyat Malaysia khususnya orang Melayu dalam PNB dan Tabung Haji hendaklah diselamatkan terlebih dahulu daripada 1MDB yang kini berhadapandengan tuduhan serius kerana tidak melangsaikan janji USD $1.4 bilion (~RM 6 bilion) kepada IPIC di UAE.


Kegagalan membuat demikian menunjukkan betapa lemahnya tadbir urus dan amanah menjaga duit pelabur khususnya dikalangan orang Melayu yang kita tahu amat-amat miskin dari segi modal pelaburan.

PNB menafikan seperti tertera dalam gambar dimana pekeliling telah dikeluarkan. Akan tetapi laporan kewangan AmInvest menunjukkan PNB merupakan salah satu pelanggan hutang sukuk 1MDB. Tabung Haji dah mengaku dari awal.

Baju merah kamu nak protes, protes benda ini sebab duit orang Melayu banyak tersangkut dalam kertas hutang 1MDB. Jangan kamu nafikan hal ini dan terima janji manis nak selesaikan dalam 6 bulan lagi.

Selamatkan duit orang Melayu!


rujuk: http://sahathevan.blogspot.my/2015/07/ahmad-sarji-and-pnb-board-may-be.html



Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.