UMNO Perlu Bertanggungjawap Sepenuhnya Terhadap Kesan Buruk Himpunan Baju Merah - Sany Hamzan

2:47 PM 0 Comments A+ a-



UMNO PERLU BERTANGGUNGJAWAB SEPENUHNYA TERHADAP KESAN BURUK HIMPUNAN BAJU MERAH - SANY HAMZAN

Secara asasnya Pemuda AMANAH menghormati hak semua pihak untuk berhimpun sebagaimana yang diperuntukkan Perlembagaan Persekutuan. Namun begitu, Pemuda AMANAH mengingatkan agar himpunan Baju Merah yang bakal diadakan nanti untuk tidak menimbulkan sebarang provokasi kaum atau agama. Sungguh menyedihkan apabila Hari Malaysia yang sepatutnya menjadi simbol penyatuan semua rakyat diisi dengan kebencian dan kemarahan terhadap mana-mana kaum atau agama di negara ini.


Sentimen antara kaum yang semakin memuncak yang sekaligus telah menggagalkan konsep 1Malaysia seharusnya diletakkan kesalahan sepenuhnya ke atas UMNO memandangkan pendirian parti tersebut, melalui Naib Presidennya yang seolah-olah merestui ahli-ahli UMNO untuk turut serta dalam himpunan tersebut.

Umum mengetahui bahawa isu perkauman sering menjadi senjata akhir untuk UMNO mengalih satu-satu isu besar. Jika kali ini pun UMNO mahu menggunakan modus operandi yang sama, Pemuda AMANAH memohon agar pihak PDRM mampu untuk bertindak profesional dan berani untuk menghalang perhimpunan tersebut sungguhpun agensi tersebut duduk di bawah Kementerian Dalam Negeri yang diketuai oleh Dato' Seri Zahid Hamidi yang juga merupakan Timbalan Perdana Menteri Malaysia.

SANY HAMZAN
Ketua Pemuda AMANAH Malaysia
9 Sept 2015


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.