Jerat Hutang 1MDB Adalah Perhambaan kepada Rakyat - Wan Ahmad Fayhsal

10:34 AM 0 Comments A+ a-



JERAT HUTANG 1MDB ADALAH PERHAMBAAN KEPADA RAKYAT

oleh: 
Wan Ahmad Fayhsal
Aku tidak menentang Najib Razak kerana Najib Razak atau 1MDB. Aku menentang HUTANG yang dijerat-jerut oleh Jho Low dan Goldman Sachs ke atas rakyat Malaysia melalui 1MDB dan Najib Razak yang menggunakan JAMINAN KERAJAAN untuk meraih hutang 42,000 kali ganda daripada modal asal.

Kamu faham tak kenapa pemiutang yang jahat suka sangat dengan mana-mana syarikat setahun jagung tapi dapat jaminan kerajaan untuk berhutang? Why they like government backed and guaranteed companies?


Sebabnya kalau gagal bayar, kerajaan yang tanggung dan kerajaan TIDAK AKAN SESEKALI "DEFAULT" sebab kerajaan akan sentiasa mampu cukai rakyatnya dan paling teruk kerajaan akan jual aset negara (asset stripping atau structural adjustment program) untuk bayar hutang seperti Greece dan Indonesia lalui.

Inilah jalan perhambaan moden (road to serfdom) dan perangkap neo-kolonialisme.

Bukankah Nabi SAW dah berdoa bahawa hutang itu akan datang dengan kerahan manusia?? Kamu mengaji tak?

Najib Razak selaku PM dan Menteri Kewangan amat culas mengeluarkan JAMINAN KERAJAAN dalam pelbagai bentuk (implicit guarantee lah, comfort letter lah, sovereign backed lah) dan melanggar banyak akta negara seperti Loan Guarantee Act dan External Loan Act kerana tidak bentangkan di parlimen.

Yang kamu bodoh pertahankan 1MDB tu kenapa? Kamu tu pun mangsa hutang.

Kecuali kamu memang dapat manfaat atas kesengsaraan rakyat Malaysia. Kamu dah kenyang makan dapat habuan lepas tu kamu biarkan kami generasi muda tanggung pelahap dan ketamakan kamu. Adilkah???

Kamu memang tak rasa sebab kamu dah bagi anak bini kamu makan duit syubhah. Tapi rakyat biasa yang berpegang kepada adab dan akhlaq, haram makan rasuah takkan lakukan macam kamu lakukan.

Siapa yang bangsat? Siapa?

Maruah Melayu konon.



Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.