Sah Amerika Intip dan Korek Rahsia 1MDB - Wan Ahmad Fayhsal

8:31 PM 0 Comments A+ a-



SAH AMERIKA INTIP DAN KOREK RAHSIA 1MDB

"Washington, for its part, has said that it does not conduct cybertheft for the benefit of U.S. companies. The disclosures of a former National Security Agency contractor, Edward Snowden, about extensive U.S. cyberspying overseas have given Beijing ammunition to counter such assertions."

Dalam ni tak sebut pasal 1MDB tapi orang yang akal panjang boleh baca lapisan-lapisan makna dan hakikat yang tersirat berhubung "intelligence" dalam ekonomi.

Data. Data. Data. Macam mana data ini dikumpul?

1-Najib Razak macam Tun M bangkitkan ambil banyaaaak konsultan asing untuk PEMANDU.

2-Najib Razak ambil Paul Stadlen daripada APCO untuk 1Malaysia.

3-Najib Razak guna Goldman Sachhs untuk terbit kertas hutang.

4-Najib Razak dan Jho Low guna bank seperti BSI dan Falcon Private Bank untuk alirkan wang 1MDB ke akaun peribadi - seperti tegas Tun M, The Edge dan Sarawak Report yang lalu sistem SWIFT yang mana bank-bank ini memang Amerika ada laluan masuk untuk semak apa-apa aktiviti dan transaksi yang pelik.

Jho Low buat onar di New York. Najib bawa masuk jutaan USD dalam AmBank guna SWIFT. SUDAH TENTU AMERIKA TAHU DAN AMBIL PUSING.

Bila saya cakap 1MDB adalah cabaran geopolitik ada buggers macam Lim Sian See, CFO Azmi Arshad dan sekalian macai Najib mencabar dan memperbodohkan.

Yang bodoh bukan saya tapi mereka ini kerana akal pendek lagi sempit!

Baca berita penuh: https://www.washingtonpost.com/world/national-security/the-us-and-china-agree-not-to-conduct-economic-espionage-in-cyberspace/2015/09/25/1c03f4b8-63a2-11e5-8e9e-dce8a2a2a679_story.html?tid=sm_fb


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.