Najib Selamat Dengan 30 Juta Rakyat Malaysia Dipenjara TPPA - Mahfuz Omar

2:40 AM 0 Comments A+ a-



Kenyataan Media.

NAJIB SELAMAT DENGAN 30 JUTA RAKYAT MALAYSIA DIPENJARA TPPA.

1. Kenyataan Dato' Mustafa Mohammad, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkaitan rundingan TPPA sangat meragukan. Rundingan yang dirumuskan hanya sekadar bersetuju mempertimbangkan kebimbangan dan sensitiviti Malaysia dalam isu-isu pemerolehan kerajaan, perusahan milik negara dan bumiputra, tetapi tiada satu pun pengesahan yang ianya memberi jaminan perlindungan kepada kepentingan tersebut. Pada hal Kerajaan telah bersetuju kandungan perjanjian tersebut.


2. Persoalannya, bagaimana kebimbangan dan senstiviti terhadap kepentingan perlindungan dan Kedaulatan Malaysia dapat diatasi apabila Kerajaan telah pun bersetuju dengan kandungan perjanjian tersebut? Sejauhmanakah pula soal hak kepentingan bumiputra akan dilindungi di bawah TPPA jika sekarang pun Kerajaan sendiri yang mencabuli perjanjian berkaitan hak bumiputra yang terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan?

3. Jaminan Dato' Mustafa Mohammad bahawa teks perjanjian ini akan dibawa ke Parlimen untuk dibahaskan bukan untuk mengubah kandungan perjanjian yang telah dipersetujui. Perbahasan kepada perkara yang sudah dimuktamadkan hanya sekadar "wayang pacak" untuk memperlihatkan kononnya Kerajaan telah mendapat persetujuan Parlimen yang dikuasai majoritinya Ahli Parlimen mereka daripada BN. Demi kepentingan kedudukan sebagai Ahli Parlimen dan kepentingan lain, semua Ahli Parlimen BN akan akhirnya akur kepada keputusan Kabinet dan PM Najib untuk melindungi Najib daripada tekanan Amerika terhadap Skandal 1MDB. Najib akan berusaha menyelamatkan diri daripada tekanan kuasa Amerika walaupun memaksa 30 juta rakyat Malaysia terpasung dalam penjara TPPA Amerika.

SELAMATKAN RAKYAT DAN MALAYSIA TERCINTA.

DATO' HJ MAHFUZ HJ OMAR
Ahli Parlimen Pokok Sena
6 Okt 2015/22 Zulhijjah 1436H


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.