Menderap Langkah Menuju Himpunan FASTAQIM - Yusni Mat Piah

12:26 AM 0 Comments A+ a-



MENDERAP LANGKAH MENUJU HIMPUNAN FASTAQIM

Suasana politik Malaysia hari ini menyebabkan rakyat semakin muak dan benci terhadap penyelewengan serta kezaliman yang dilakukan oleh Umno-BN. Rakyat juga dilihat semakin tidak berminat kepada parti politik yang menyajikan pelbagai siri pengkhianatan kepada rakan seperjuangan.


Sedang umum menyaksikan, PAS sebagai sebuah gerakan Islam, dalam mendepani suasana ini, kekal istiqamah bersama Islam yang diperjuangkan. Bahkan PAS dilihat semakin diterima rakyat sebagai sebuah parti yang diyakini untuk menyelamatkan Malaysia daripada segala kebejatan dilakukan Umno-BN.

Buktinya, setiap program dianjurkan PAS telah mendapat dokongan dan sokongan hebat daripada masyarakat. Rakyat berpusu-pusu membanjiri Perhimpunan Istiqamah Hingga Kemenangan (PIHAK) yang telah diadakan di seluruh negara.

Malah, dalam perhimpunan itu juga kita menyaksikan, ribuan borang keahlian baru PAS telah diserahkan kepada pimpinan PAS Pusat tanda rakyat begitu meyakini perjuangan ini.

Kemuncak kepada episod kebangkitan rakyat ini, satu perhimpunan mega telah diatur. Perhimpunan gergasi yang diberi nama Himpunan Fastaqim akan berlangsung di Stadium Sultan Mohd Ke-V, Kota Bharu, Kelantan tanggal 17 Oktober ini.

Selaku Ketua Penerangan PAS Pulau Pinang, saya menyeru kepada semua ahli dan pencinta kebenaran untuk kita hadir beramai-ramai menjayakan himpunan tersebut. Semua murabitun parti wajib menghadirkan diri sebagai membuktikan kecintaan kita terhadap parti dan perjuangan agung ini.

Himpunan yang mensasarkan 60 ribu kehadiran ini bakal menjadi 'turning point' kepada kemenangan Islam yang didambakan oleh semua pejuang. Ayuh, kita ke bumi Serambi Makkah menjayakan Himpunan Fastaqim.

BERISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN

MOHD YUSNI MAT PIAH
Ketua Penerangan
PAS Negeri Pulau Pinang.
6 Oktober 2015 /
22 Zulhijjah 1536H


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.