GHB Patut Malu Dengan Ketabahan Jabatan Amal dan Keikhlasan Guru PASTI

2:06 PM 0 Comments A+ a-



GHB PATUT MALU DENGAN KETABAHAN JABATAN AMAL DAN KEIKHLASAN GURU PASTI

Selain mereka yang dikenali, ada dua golongan yang saya boleh tabik spring dengan keikhlasan mereka,


(1) Jabatan Amal : Bekerja untuk PAS siang dan malam, tanpa mengira tempat, tanpa mengira publisiti, tanpa mengira saguhati ataupun sepinggan kuih karipap. Ada dari kalangan mereka bekas Komander, bekas Tukang masak, Guru KAFA, Graduan al Azhar, dan sebagainya.

(2) Guru Pasti : Mengajar murid walaupun dengan gaji yang seadanya. Ada yang terpaksa mengambil upah tambahan mengambil dan menghantar murid. Siang harinya mengajar, di malam harinya berbakti kepada keluarga dan masyarakat. Semata mata ingin lahirkan kader dan generasi yang dinantikan.

Saya diamanahkan sebagai Pengurus Pasti Kawasan sangat merasakan bahang keikhlasan mereka tatkala bekerja dan bermesyuarat bersama, walaupun mereka mungkin tidak se"progresif" GHB. Wahai GHB, janganlah kamu mempermainkan keihkhlasan mereka.

Selama ini Jabatan Amal yang membentengi kamu di saat demostrasi dan menjaga lalulintas untuk kemudahan kamu sebagai VIP dengan kereta yang mewah. Begitu juga guru guru Pasti yang mendidik anak anak kamu dan melahirkan pemuda pemuda yang membantu memenangkan kamu tatkala pilihanraya.

Janganlah kamu permainkan keikhlasan mereka yang tidak se"progresif" kamu, dan tidak se"tonjol" kamu. Kamu patut malu dengan ketabahan Jabatan Amal dan keikhlasan guru Pasti.

Muhammad Mujahid
EXCO DPPN Perak


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.