Kenyataan media Alumni Pondok Pasir Tumboh Kelantan.

11:35 AM 0 Comments A+ a-



Kenyataan media Alumni Pondok Pasir Tumboh Kelantan.

1. Pas adalah sebuah wadah politik yg ditubuhkan untuk mendokong harapan politik Islam, bagi memprsadakan hukum Allah di negara ini. Pas telah memainkan peranannya sejak sebelum kemerdekaan hingga hari ini.

2. Perjalanan jauh yg di lalui Pas dengan menghadapi berbagai liku2 cabaran cukup membuktikan keiltizaman Pas terhadap cita2 Islam yg didokongnya. Sehingga Pas muncul menjadi satu2 parti Islam di negara ini mendepani Umno parti Nasionalis sakular dan parti2 sakular lain yg muncul silih berganti.


3.Para Alim ulamak dan pencinta gerakan Islam telah ramai mewakafkan diri mereka bersama Pas. Akidah, syariat dan ilmu Agama di garap bersama dengan pengalaman politik Islam, menjadikan pas sgt sebati dengan ruh dan jiwa ulamak serta masyatakat Islam umumnya.

4. Sehingga kini belum ada mana2 parti yg muncul dengan hujah2 syarie bagi merasionalkan kewujudan mereka.

5. Untuk itu. Kami anggota Alumni Pondok Pasir Tumboh Pusat dan Negeri2 di seluruh Negara mengistiharkan terus bersama Pas dan mendokong cita2 Islam yg dijunjung oleh Pas. Istiqomah bersama Pas selama Pas beristiqomah bersama dasar Islam.

6. Pondok Pasir Tumboh merupakan antara pondok tertua di kelantan dan di Malaysia telah memainkan peranan penting di belakang Pas sejak lama dahulu. Tuan2 Guru Pondok Pasir Tumboh sejak awal telah menzahirkan kebersamaan mereka dengan Pas tanpa berbelah bagi. Oleh itu, kami pada saat ini menegaskan kesinambungan sokongan padu kami kepada Pas.

7. Alumni Pasir Tumboh akan terus membantu menggerakkan agenda perjuangan pas bersama dengan ulamak2 pondok diseluruh negara. Kerana kami menyedari tiada wadah yg paling jujur dan iltizam dlm membawa ruh perjuangan Islam di Malaysia selain Pas.

ISTIQAMAH HINGGA KEMENANGAN.

1. Ust Mokhtar Senik
( Presiden Alumni Pondok Pasir Tumboh)
2. Ust Zaini Musthafa
( Tim. Alumni Pondok Pasir Tumboh).
3. Anggota pusat Alumni
4. Pengerusi Alumni Negeri2.


Sila kongsi artikel ini...

Recent Posts Widget

.

.